ارتباط در واتس اپ

ارتباط در تلگرام

برو بالا

چگونگی لاغر شدن صورت و بدن

86

چگونگی لاغر شدن صورت و بدن

اغلب افرادی که از چاقی رنج می برند عموماً به دنبال راهی برای لاغر شدن صورت و بدن خود هستند. چرا که چاقی به خودی خود ناخوشایند است. حال اینکه این چاقی روی صورت شخص که در معرض دید ترین قسمت بدن یک فرد است قرار بگیرد.

چاق شدن می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به کم تحرکی ،افزایش مصرف خوراکی های ناسالم،سیگار کشیدن و.. باشد.

اما دلیل هرچه باشد فرقی نمی کند ،مهم ظاهر نامناسبی است که به شما داده و اعتماد به نفسی است که از شما گرفته است.

به جرات می توان گفت که چاقی بر همه ی جنبه های زندگی یک شخص تاثیر می گذارد. طبق نتایج یک تحقیق که در انگلستان صورت گرفته است عموم افرادی که چاق هستند از اعتماد به نفس کافی برای برقراری ارتباط های اجتماعی بر خوردار نیستند و همواره در برقراری ارتباط با دیگران و به ویژه جنس مخالف دچار اشکال هستند. مازاد بر این عدم اجتماعی بودن و نداشتن دوستان زیاد سبب می شود تا این افرا از جنبه های روحی صدمات غیر قابل جبرانی به ویژه در ایام جوانی بخورند.

چگونگی لاغر شدن صورت و بدن

همچنین این افراد بیشتر در معرض حملات قلبی و تحلیل های عضلانی قرار دارند که  به راحتی می توانند زندگی شخص را به کلی از بین برده و یا صدمات غیر قابل جبرانی به زندگی شخص وارد سازند. اما جای نگرانی نیست چراکه ما در این مقاله سعی کردیم تا بهترین راهکار ها برای لاغر شدن صورت و بدن را برای شما گرد آوری و در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

 

راه های لاغر شدن صورت و بدن

برای درمان این معضل راهکاری های مختلفی پیشنهاد می شود که در زیر ما بهترین ها  و موثر ترین ها را برای شما گرد آوری کرده ایم و مزایا و معایب آن ها را هم ذکر نموده ایم.پس بهتر است با ما همراه باشید تا با این راهکار ها آشنا شوید.

 

استفاده از جمع کننده ها و چربی سوز ها

بسیاری از گیاهان دارویی خواص فوق العاده ای دارند. آن ها می توانند به راحتی اشتهای شما به غذا را کاهش دهند و از این طریق میزان کالری دریافتی شما را کاهش دهند و با افزایش میزان سوخت و ساز بدن در نواحی مختلف به مصرف کالری کمک می کنند و همین امر سبب کاهش وزن می شود. این روز ها بهترین های این گیاهان در قالب قرص و پودر عرضه می شود و اثرات فوق العاده دارند و شما می توانید لیستی از بهترین های آن ها در اینجا ببینید.

همچنین برخی از گیاهان نیز خاصیت جمع کنندگی دارند و باعث انقباض پوست بدن می شوند و بدین ترتیب از افتادگی و شل شدن آن جلوگیری می کنند. باید در نظر داشته باشید که همه جمع کننده ها خاصیت چربی سوزی ندارند.از جمله آن ها می توان به پوست انار ،پوست درخت بلوط، سماق،گلناز و ... اشاره نمود.

استفاده از جمع کننده ها و چربی سوز ها

ماساژ برای لاغر شدن صورت

عموماً برای لاغری صورت از ماساژ دادن آن بهره می گیرند که در دراز مدت نتایج مثبتی از خود نشان داده است.در این روش عموماً صورت را با آب گرم می شوند و پس از آن صورت را با روغن چربی سوز چرب می کنند و شروع به ماساژ دادن آن می نمایند.

ماساژ دادن صورت با یک ماساژ عادی تفاوت دارد و منوط به شرایط بخصوص خود است.باید در این شیوه ماساژ فشار زیاد را روی صورت اعمال کنید به صورتی که تا آستانه درد برود و همچنین مدت زمان آن هم عموماً باید بیش از یک ساعت و نیم به طول بیانجامد. که لازم به ذکر است زمان ماساژ باتوجه به طبع و مزاج شخص متفاوت است .

نکته ی قابل توجه در این روش این است که عدم انجام صحیح این کار نتایج برعکس به دنبال دارد یعنی باعث چاقی خواهد شد. از دیگر معایب آن می توان به خسته شدن دست و صورت بعد از چند دقیقه اشاره نمود.برای همین است که عموم افراد به همان شیوه اول و اثر بخشی آن اکتفا می کنند.

[caption id="attachment_4274" align="aligncenter" width="472"] ماساژ برای لاغر شدن صورت[/caption]

 

عمل جراحی برای لاغر شدن صورت و بدن

یکی دیگر از راه ها بسیار سریع لاغر شدن انجام عمل های جراحی ویژه لاغری است. در این روش پزشک متخصص با توجه به نیاز بیمار و صلاح دید های پزشکی بخشی از چربی زیر پوست بیمار را با عمل خارج می نمایند.

ماساژ برای لاغر شدن صورت

 

 

این روش اگرچه بسیار سریع صورت می گیرد اما بسیار پر خطر  و بسیار پر هزینه می باشد . از طرفی در بسیاری از موارد عوارض بعد از عمل برای بسیاری از بیماران اثرات غیر قابل جبرانی را برای آن ها بو جود آورده است و بسیار ی از افرادی که عمل می شوند مجبور هستند تا چند ماه پس از عمل همچنان دارو هایی برای پایداری حالت بدنی شان مصرف نمایند.

عمل جراحی برای لاغر شدن صورت و بدن

رژیم غذایی برای لاغر شدن صورت و بدن

استفاده از رژیم های غذایی مختلف یکی از راهکار های رایج بین افراد برای کاهش وزن می باشد. در این روش صرفا تمرکز بر این است تا با کاهش کالری دریافتی و ثابت نگه داشتن میزان کالری مصرفی بتوان اضافه وزن را کاهش داد. البته باید در نظر داشت که هیچ رژیم غذایی به خصوصی وجود ندارد که صرفا چربی های یک ناحیه خاص مثل صورت را از بین ببرد . چراکه همانوطور ذکر شد کاهش میزان کالری دریافتی از کالری کل بدن کم می شود و لذا کاهش وزن آن هم توزیع یکسانی دارد و نمی توان آن را به قسمت خاصی تعمیم داد.

رژیم غذایی برای لاغر شدن صورت و بدن

این روش معایب بخصوص خود را دارد. اول اینکه می بایست رژیم خاص هر شخص را بر اساس توده ی بدنی و نیز میزان کالری دریافتی و مصرفی آن شخص در طول روز تعیین نمود و همچنین برخی بیماری ها مثل دیابت در تعیین رژیم دخیل هستند و بر خلاف باور عموم نمی توان یک رژیم غذایی که یک وبسایت به فروش می رسد را به همه تعمیم داد.

همچنین بیشتر افراد به دلیل نیاز بدنی خود به میزان خاصی از پروتین ها و ویتامین ها عموما نمی توانند از عهده ی هر رژیم غذایی بر بیایند و گاهی اوقات مجبور هستند روی علایق خود پا بگذارند و همین امر مقاومت را برای آن ها دشوار تر می کند.

علاوه بر روش های گفته شده راه های دیگری همچون ورزش کردن،حمام های خشک ، پیاده روی و.... نیز می توانند به عنوان روش های عمومی برای کاهش وزن به کار بروند.اما روش هایی که ذکر شده اند بیشترین آمار مخاطبان را دارند و عموما به عنوان روش هایی یاد می شوند که بصورت سریع باعث کاهش وزن می شوند.

توسط: رضا فتاح زاده

1397/12/09

برچسب ها:

دیدگاه شما

پذیرای نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.