ارتباط در واتس اپ

ارتباط در تلگرام

برو بالا

چرا زود انزالی دارم؟

105

چرا زود انزالی دارم؟

زودانزالی چیست؟

انزال زودرس (انزال زودرس) به انزال کنترل نشده نیز گفته می شود و به انزالی گفته می شود که قبل از رابطه جنسی یا برای مدت کوتاهی پس از آن، با تحریک کم و بدون اراده فرد اتفاق می افتد. گفته می شود مردی که بلافاصله پس از شروع رابطه جنسی و دخول، انزال ارگاسمیک را تجربه می کند، از انزال زودرس رنج می برد. به عبارت دیگر، او پس از برانگیختگی کامل و نعوظ و قبل از تجربه انزال ارگاسم، توانایی خود را برای ارضای جنسی همسرش از دست داده است.   معمولاً انزال زودرس بین 30 ثانیه تا 2 دقیقه از شروع دخول رخ می دهد. به این معنا که اگر مدت زمان انزال شما کمتر از 2 دقیقه (یا به عبارت دقیق تر، کمتر از 118 ثانیه) باشد، در دسته انزال زودرس قرار می گیرید.   یک درمان معمولی برای انزال زودرس شامل اقداماتی است که به طور همزمان در هر دو سطح فیزیکی و ذهنی انجام می شود تا اطمینان حاصل شود که مرد شرایط روحی و جسمی (سلامت جسمی و روانی) لازم برای صمیمیت طولانی مدت جنسی با یک زن را به دست می آورد.   تقریباً 25 تا 40 درصد از مردان در ایالات متحده انزال زودرس دارند که به گفته متخصصان، این رقم در کشور ما بسیار بیشتر از سایر کشورها است.   علت فیزیکی زود انزالی به دلیل تحریک اعصاب سر آلت تناسلی با سرعت بسیار زیاد است که منجر به انزال سریع و زودرس می شود.

زمان استاندارد انزال در مردان

برای رسیدن به انزال محدودیت زمانی مشخصی وجود ندارد. اگرچه با توجه به اکثریت افرادی که در مطالعه شرکت کرده اند، چندین بار پیشنهاد شده است، اما هیچ یک از آنها قطعی نیست، زیرا این زمان بسته به نظر و رضایت افراد از رابطه زناشویی از زوجی به زوج دیگر متفاوت است، پیشنهاد می شود که اگر در 50 درصد یا بیشتر موارد رابطه زناشویی انزال زمانی اتفاق افتاده باشد که فرد یا همسرش راضی نبوده باشد، یعنی فرد مشکوک به این اختلال باشد. قبل از هر چیز، تعیین اینکه چه زمانی متوجه انزال زودرس شده اید و چگونه به آن دست یافته اید بسیار مهم است. آیا در زباله ها احساس ناراحتی می کنید؟ روش آمیزش برای شریک زندگی شما راضی کننده نیست. گرفتن شرح حال کامل از زوجین معمولاً یکی از اولین آزمایشاتی است که برای تشخیص و درمان اختلال انزال زودرس انجام می شود، زیرا رابطه زوجین نقش مهمی در تحریک یا ایجاد انزال زودرس دارد.

تفاوت زود انزالی با عدم نعوظ در مردان چیه؟

مردانی که از اختلال نعوظ رنج می برند در حالی که تحریک می شوند متوجه می شوند که خون به درستی به آلت تناسلی نمی رسد و در نتیجه باعث اختلال نعوظ می شود. با این حال، در بیمارانی که از انزال زودرس رنج می برند، آلت تناسلی به نعوظ کامل می رسد، اما تنها پس از شروع تماس جنسی. انزال در اثر دخول و مرگ رخ می دهد.

چه چیزی باعث ایجاد زود انزالی در مردان می شود ؟

در حالی که بیماری‌های قلبی عروقی و اختلالات مانند دیابت شایع‌ترین علل اختلال نعوظ در مردان است، شایع‌ترین دلایل انزال زودرس مشکلات سلامت روان و عدم آمادگی روحی و جسمی در مردان و زنان است. انزال زودرس ممکن است ناشی از عوامل مختلفی از جمله عدم رشد جسمی و جنسی، استرس مرتبط با رابطه جنسی، استرس مرتبط با داشتن رابطه جنسی با یک تازه عروس و حتی ناامیدی باشد.

دلایل و عواقب زود انزالی مردان

انزال زودرس ممکن است منجر به نارضایتی جنسی در هر دو طرف و همچنین افزایش سطح اضطراب مرتبط با این بیماری شود. انزال قبل از سن رضایت یکی از شایع ترین اشکال اختلالات زناشویی مردان است و ممکن است در هر مقطعی از زندگی مرد رخ دهد. اکثر موارد انزال زودرس به هیچ دلیل یا علت خاصی ارتباطی ندارند. انزال زودرس ممکن است به دلایل روانی مختلفی از جمله نگرانی، احساس گناه و مالیخولیا ایجاد شود. انزال زودرس ممکن است به دلیل انواع شرایط پزشکی از جمله عدم تعادل هورمونی، حوادث فیزیکی و اثرات منفی برخی از داروهای تجویزی ایجاد شود. انزال زودرس ممکن است منجر به مشکلات روانی مانند اضطراب، مالیخولیا و سردی در بین زوجین شود و همچنین بر روان آنها تأثیر منفی بگذارد. در نتیجه، کسب اطلاعات بیشتر در مورد انزال زودرس و مراجعه به مشاور در اسرع وقت ضروری است. متخصص و پزشک سوابق زناشویی و پزشکی شما و همچنین یک معاینه فیزیکی جامع را بررسی خواهند کرد. پزشک شما همچنین ممکن است بخواهد با همسرتان در مورد انزال شما صحبت کند، که ممکن است ناشی از عوامل مختلفی باشد. پزشک آزمایش‌های مناسب را انجام می‌دهد تا مشخص کند که آیا فرد نگرانی پزشکی دارد یا خیر.

روش درمان در زود انزالی مردان

-انزال زودرس در اکثر موارد به خودی خود بهبود می یابد. به تعویق انداختن انزال با تمرینات آرام سازی و تمدد اعصاب و همچنین اتخاذ تکنیک های حواس پرتی امکان پذیر است. -انزال زودرس ممکن است در برخی از مردان با پرهیز از سیگار کشیدن و استفاده از داروها درمان شود. -متخصص از شما و همسرتان می‌خواهد که راه‌هایی برای به تعویق انداختن انزال را تا اواخر روز در نظر بگیرید. تشخیص و مدیریت احساساتی که باعث انزال زودرس می شوند، اهداف این روش ها هستند. -از طرف دیگر، کاندوم برای کاهش حساسیت آلت تناسلی در موقعیت های دیگر تجویز می شود. -مشاوره روانشناسی و رفتار درمانی اولین خطوط دفاعی در برابر انزال زودرس هستند و ممکن است به کاهش اضطراب کمک کنند. قدم بعدی استفاده از کاندوم برای جلوگیری از بارداری است. نشان داده شده است که کاندوم باعث کاهش تحریک می شود. اگر یک کاندوم توانایی انجام این کار را نداشته باشد، می توان از دو کاندوم استفاده کرد و همچنین کاندوم می تواند از انتقال بیماری های مقاربتی و بروز بارداری جلوگیری کند. -درمان زود انزالی در سه مرحله انجام می شود که سومین مرحله تجویز دارو است. این داروها به این دلیل استفاده می شوند که یکی از اثرات منفی این داروها سرکوب ارگاسم است که باعث تاخیر در انزال می شود.

پیشنوازی

پیش‌بینی یک تجربه جنسی مستلزم مالش، ماساژ و نوازش ملایم بدن همسرتان بدون نفوذ به آن است. اگر این کار همراه با نفس های عمیق و آرام انجام شود، ممکن است به درمان انزال زودرس کمک کند. پیش بازی و تضرع باعث می شود که فشار خون زن و مرد به آرامی بالا برود و از بروز هیجانات سریع و غیرمنتظره جلوگیری کند. حفظ خونسردی بسیار مهم است زیرا مردان به سرعت به مرحله تحریک جنسی می رسند، در حالی که زنان به زمان بیشتری برای برانگیختگی به همان میزان نیاز دارند. در واقع، زنان به 20 تا 30 دقیقه برای تحریک جنسی نیاز دارند، اما مردان به طور قابل توجهی سریعتر تحریک می شوند. تمرین پیشبازی طولانی مدت به مردان کمک می کند تا یاد بگیرند که احساسات خود را مدیریت کنند و در نتیجه تمرکز روانی لازم برای جلوگیری از انزال در دراز مدت را به دست آورند.

تمرین ماهیچه های لگنی

تنها کاری که باید انجام دهید این است که ماهیچه های مثانه خود را به شدت فشار دهید، گویی می خواهید از عبور ادرار از بدن خود جلوگیری کنید. با این کار می توانید ماهیچه هایی که در انزال شما نقش دارند را تقویت کنید و با نگه داشتن و تنظیم این ماهیچه ها از انزال زودرس در حین انزال جلوگیری کنید. علاوه بر این، باید تاکید کرد که تقویت این عضلات ممکن است به درمان اختلال نعوظ آلت تناسلی نیز کمک کند. با حفظ کنترل قوی بر روی این عضلات، خون در آلت تناسلی در جریان بوده و نعوظ کامل حفظ می شود.

استفاده از کاندوم

بر اساس تحقیقات، استفاده از کاندوم در حین رابطه جنسی، اصطکاک روی سطح آلت تناسلی را کاهش می‌دهد، بنابراین تحریک بیش از حد اعصاب آلت تناسلی را به حداقل می‌رساند و در نتیجه امکان ادامه رابطه جنسی را برای مدت طولانی‌تری فراهم می‌کند.

ژل ها و کرم هایی که اثرات بیهوشی را به تعویق می اندازند

با استفاده از مقدار کمی ژل تاخیری روی سر آلت تناسلی قبل از شروع رابطه، می توان از انزال زودرس در حین رابطه جنسی جلوگیری کرد. این ژل ها کمی احساس بی حسی را در محل استفاده ایجاد می کنند که به جلوگیری از تحریک بیش از حد در آن ناحیه کمک می کند و در نتیجه به طولانی شدن طول صمیمیت کمک می کند.

مکمل های ساخته شده از مواد طبیعی

برخی از مردان احساس می کنند که درمان های طبیعی ممکن است آنها را از علائم قبل از قاعدگی درمان کند. با این حال، هیچ داروی گیاهی خاصی برای درمان زود انزالی وجود ندارد و اکثر داروهای موجود در بازار ماهیت آرام بخش دارند. این امر به این دلیل است که زود انزالی بیشتر با مشکلات روحی همراه است و با مصرف داروهای آرامبخش می توان به طور کاذب ذهن را آرام کرد و برای مدت طولانی تری صرف کرد. عامل جنسی ادامه داشت. کشف یک تکنیک طبیعی برای جلوگیری از تنش و اضطراب در حین استفاده از روش های طبیعی برای انزال زودرس ضروری است.

استراحت کن و نفس عمیق بکش

استرس و فقدان آرامش در افراد با بخش بزرگی از مشکلات انزال زودرس در جمعیت مرتبط است. روش‌های تنفس عمیق و دم و بازدم، و نیز سایر تکنیک‌های آرام‌سازی، ممکن است به دستیابی به آرامش کمک کنند. جلسات یوگا و مدیتیشن و همچنین هر چیزی که به آرامش ذهن شما کمک کند، در کاهش و درمان زود انزالی در مردان و زنان بسیار مفید است. نتیجه با وجود اینکه موضوع انزال زودرس برای زنان و همسرانشان بسیار ناخوشایند است، اما این بیماری کشنده نیست و ممکن است با روش های مختلفی درمان شود. درمان‌های زود انزالی اغلب شامل تکنیک‌های آرام‌سازی و همچنین روش‌هایی برای اجتناب از استرس و فشار روانی است. علاوه بر این، ممکن است پس از مدتی تمرین کنید و با استفاده از راهکارهای مختلفی که در این مقاله توضیح داده شده است، به زمان مورد نظر در رابطه جنسی برسید و از فواید بهشتی بهره مند شوید. هنگامی که صحبت از درمان زود انزالی در مردان می شود، یکی از موثرترین روش ها تکنیک Start & Stop است که اغلب به عنوان روش استاد و جانسون شناخته می شود. این استراتژی را می‌توان اینگونه توصیف کرد: مرد پس از معاشقه و شروع تماس جنسی با همسرش، صمیمیت جنسی را با او حفظ می‌کند تا زمانی که احساس کند نزدیک به اوج و انزال می‌شود، در این مرحله به سرعت وارد شدن و رابطه جنسی با او را متوقف می‌کند. و سپس صبر می کند تا قبل از شروع رابطه جنسی با شخص دیگری، میزان هیجان در بدنش کاهش یابد. شما درک بهتری از نقطه انزال بدن خود و نحوه جلوگیری از نزدیک شدن بیش از حد به آن (ارگاسم) و همچنین صرف زمان بیشتر با شریک زندگی خود در نتیجه این تمرین خواهید داشت. هدف از این درمان این است که به شما بیاموزد چگونه به طور مستمر به اوج لذت جنسی و انزال نزدیک شوید و سپس چگونه انزال را متوقف کنید و بعد از گذشت مدتی دوباره رابطه جنسی را شروع کنید. ممکن است چند تلاش طول بکشد تا انزال شما با تأخیر بیشتری همراه شود و هر بار که به آستانه انزال برسید، هر بار زمان بیشتری و طولانی‌تر خواهد بود.

ما آماده سازی برای درمان انزال زودرس را آغاز می کنیم.

اگر تازه ازدواج کرده اید، احتمالاً بدن شما به تحریکات جنسی بسیار حساس است. بسیاری از زوج‌های ایرانی پس از اولین تجربه صمیمیت جنسی با همسرشان، انزال زودرس در مردان بدون دخول را تجربه می‌کنند و در نتیجه رابطه‌شان قبل از اینکه از بین برود پایان می‌یابد! خبر خوب این است که حتی می توان از این نوع زود انزالی نیز با کمی تلاش و حوصله در ابتدا جلوگیری کرد. قابل ذکر است که درمان زود انزالی به این روش طبیعی به یکباره انجام نمی شود و ممکن است ماه ها طول بکشد تا اولین علائم تاخیر در انزال را در خود مشاهده کنید. البته ناامید نشوید و به یاد داشته باشید که این روش برای همه زود انزالی یک روش طولانی مدت است که در دراز مدت اثرات خود را نشان خواهد داد. 1- اگر در حین رابطه جنسی بسیار برانگیخته هستید و بدن شما به شدت حساس است، به طوری که پس از ورود هر چند ثانیه یکبار انزال می کنید، ممکن است از معشوق خود بخواهید که پاها و پاهای شما را مالش دهد. پس از آن، از شریک زندگی خود بخواهید نواحی تحریک شده بدنتان را ماساژ دهد. ثانیاً، می توانید همسرتان را در آغوش بگیرید و لب های او را ببوسید تا زمانی که دیگر از نظر جنسی تحریک نشوید. 3- از همسرتان بخواهید که آلت تناسلی شما را لمس کند. اگر شریک زندگی شما در این شرایط خیلی سریع با دستان خود انزال می کند، باید حبس را شروع کنید و از این لحظه به بعد ورزش را متوقف کنید. به عبارت دیگر، از او بخواهید که این کار را با دستانش برای شما انجام دهد و برای صرفه جویی در زمان، درست قبل از انزال، انجام آن را متوقف کند. پس از مدتی بهبودی، فرآیند تحریک را دوباره شروع کنید و تا جایی که می توانید آن را تکرار کنید. در این شرایط باید این تمرین را تا زمانی که با انزال زودرس مواجه نشوید ادامه دهید. 4- بعد از اینکه با موفقیت از این راهکار برای به تعویق انداختن انزال خود برای حدود 10-15 دقیقه استفاده کردید، باید وارد مرحله رابطه جنسی کامل شوید. به دلیل تحریک شدید جسمی و ذهنی که بلافاصله پس از دخول تجربه خواهید کرد، ابتدا باید فقط بخشی از آلت تناسلی را برای چند دقیقه قبل از تکمیل دخول پس از 2 تا 3 دقیقه پس از عادت به محیط اطراف وارد کنید. کمک مالی کنید بیرون کشیدن آلت تناسلی و چند دقیقه صبر کردن درست قبل از انزال ایده خوبی است. پس از رفع هیجان، ممکن است روابط جنسی خود را از سر بگیرید. 5- این یک عنصر بسیار مهم در هندلینگ رویکرد شروع و توقف است. اگر متوجه شدید که علیرغم توقف انزال، به ارگاسم و انزال خیلی نزدیک شده اید و در عرض چند دقیقه دچار انزال زودرس خواهید شد، ممکن است به شدت قسمت پایین مثانه (مجرای انتقال اسپرم) را فشار دهید تا از انزال جلوگیری کنید. از طریق این بخش ها است که اعصاب آلت تناسلی شما حرکت می کنند و با فشار دادن آنها به روشی ساده، ممکن است از انتقال سیگنال انزال جلوگیری کنید. به طور متناوب بین شروع و توقف ادامه دهید تا زمانی که به جایی برسید که می خواهید اتصال خود را ادامه دهید. در زیر چند پیشنهاد دیگر برای درمان زود انزالی با تکنیک Start Stop آورده شده است: برای اینکه رابطه جنسی شما 15 دقیقه طول بکشد، باید 15 بار رابطه جنسی را متوقف کنید، به این معنی که بین هر توقف یک دقیقه رابطه جنسی دارید. به جای 15 بار مکث، باید 5 بار توقف کنید. به عبارت دیگر به جای 15 دقیقه، 5 دقیقه را وارد کنید. این 5 دقیقه را به مرور زمان به 15 تا 20 دقیقه افزایش دهید تا تجربه و زمان بیشتری کسب کنید. مدت زمانی که برای دنبال کردن هدف نهایی خود از درمان زود انزالی صرف می کنید، کاملاً به شما و همسرتان بستگی دارد. برخی از افراد دوست دارند یک رابطه 15 تا 20 دقیقه ای داشته باشند، در حالی که برخی دیگر بر این باورند که 7 تا 8 دقیقه زمان مناسبی برای انزال است و با تحریک دهانه رحم شریک زندگی خود با دست قبل از وارد شدن به آن، انزال می کنند. در مورد مدت زمان مناسب صمیمیت و مقاربت جنسی هیچ قانون سخت و سریعی وجود ندارد.

نتیجه گیری

باید در نظر داشته باشید که درمان های طبیعی برای زود انزالی زمان بر است و نباید پیش بینی کنید که در یک ماه به 30 دقیقه در دقیقه برسید! تا آن زمان، می توانید انزال زودرس را با استفاده از کاندوم، ژل یا اسپری تاخیری که در اکثر داروخانه ها موجود است، درمان کنید. انزال زودرس در مردان با داروهای موضعی درمان می شود. انزال زودرس با استفاده از کرم ها و اسپری ها روی دستگاه تناسلی برای کاهش احساس سطحی دستگاه، احتمال کمتری دارد. به خاطر داشته باشید که قبل از شروع فعالیت زناشویی، ناحیه مورد نظر را با صابون تمیز کنید تا از بیهوشی اضافی آلت جلوگیری شود. متأسفانه، این استراتژی به طور گسترده و بی رویه مورد استفاده قرار گرفته است و پیامدهای جانبی مختلفی را در پی داشته است. بی حس کننده های موضعی فقط باید به عنوان آخرین راه حل در درمان افرادی که زود انزالی دارند استفاده شود و هرگز نباید از آنها به عنوان اولین خط دفاعی استفاده کرد. استفاده از درمان های موضعی باید به صلاحدید پزشک واگذار شود و باید بر اساس دوره درمان و بهبودی بیمار تعیین شود.

توسط: رضا فتاح زاده

1400/09/12

برچسب ها:

دیدگاه شما

پذیرای نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.