ارتباط در واتس اپ

ارتباط در تلگرام

برو بالا

راه های درمان عفونت واژن در بارداری

185

راه های درمان عفونت واژن در بارداری

راه های درمان عفونت واژن در بارداری مختلفی موجود است ولی استفاده از چه روشی باید در اولویت قرار گیرد که خطری برای سلامت مادر و جنین نداشته باشد. ترکیبات دارویی یکی از بهترین  و مناسب ترین راه های درمان عفونت واژن در بارداری می باشد که هیچ گونه عارضه ای نداشته و سازگاری بالایی نیز دارد.

عفونت واژن در بارداری

در ادامه سعی داریم نکات ارزشمندی در مورد راه های درمان عفونت واژن در بارداری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم با ما همراه باشید.

عفونت واژن یکی از مشکلات دیگری است که مادران در دوران بارداری گرفتار آن هستند و اگر راهکار های سودمند برای درمان و پیشگیری از آن به کار گرفته نشود می تواند به مشکلات جدی در سال های بعدی تبدیل شود حال سوال این است برای پیشگیری و درمان عفونت های یاد شده چه روش هایی می تواند سودمند باشد؟ عفونت واژن می تواند شامل:

  • واژینوز باکتریایی (BV)
  • عفونت‌های مخمری
  • استرپتوکوک گروه بی
  • تریکومونیاز

باشد. لازم به ذکر است که اگر اقدامات لازم برای شناسایی و درمان زودتر و به موقع تشخیص داده شود به طور ملاحظه قابل درمان خواهد بود ولی متاسفانه در برخی از مواقع ترشحات عادی واژن با ترشحات حاصل از عفونت قابل تشخیص نبوده و همین امر سبب پیشروی بیماری می گردد.

علائم عفونت واژن در بارداری

راه های درمان عفونت واژن در بارداری مختلفی در دسترس است ولی استفاده از هر روشی ممکن است سازگاری و نتیجه ی مطلوبی به همراه نخواهد داشت به ویژه به کار گیری روش مواد سنتز شده ی شیمیایی می تواند به عوارض های بیشتری نیز منجر گردد. علائم خاصی برای شناسایی عفونت واژینالی شامل :

  • ترشحات رقیق و سفید مایل به خاکستری واژن
  • احساس درد هنگام ادرار کردن
  • خارش اطراف واژن

می باشد البته شدت و میزان علائم یاد شه ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. زمانی که عفونت باکتریایی به مقدار اوج خود نرسیده باشد احتمال از بین رفتن خود به خودی آن فراهم است ولی در صورت تشدید یافتن باید راهکارهای لازم برای راه های درمان عفونت واژن در بارداری  در اولویت قرار گیرد. پیشگیری های خاص نیز می تواند بسیار سودمند باشد به عنوان مثال سعی کنید بدون لباس زیر بخوابید زیرا وجود رطوبت خطر گسترش عفونت را بیشتر می کند. لباس زیر راحتی و نخی می تواند بهترین گزینه در نظر گرفته می شود. لباس زر نباید برای مدت طولانی خیس باشد که زمینه برای رشد باکتری ها فراهم می گردد.

راه های درمان عفونت واژن در بارداری

همانطور که در بخش قبلی اشاره شد راه های درمان عفونت واژن در بارداری مختلفی در دسترس است در برخی از این روش ها پزشک مربوط می تواند داروهای شیمیایی خاصی را تجویز کند ولی استفاده از این نوع از دارو ها به دلیل عوارض جدی که دارند نگرانی های خاصی به همراه داشته است به همین دلیل افراد به دنبال استفاده از داروهای گیاهی و کاملا طبیعی هستند. داروهای بدست آمده از طبیعت و عناصر موجود در طبیعت از آن جا که سازگاری بیشتری دارند  توانسته است به طور جدی مورد استفاده قرار بگیرند.

طب سنتی روش های درمانی مطلوبی برای در این مورد در اختیار شما قرار داده است از آنجایی که استفاده از این نوع از ترکیبات هیچ گونه عوارضی ندارند می توانید با اطمینان کامل آنها را در اولویت قرار دهید. به منظور بهره مندی از ترکیبات ارائه شده در طب سنتی می توانید به لیست کامل از داروهایی درمانی برای این مورد را در اولین صفحه ی وب سایتمان مشاهده کنید . مشخصات و نحوه ی استفاده هر کدام از موارد یاد شده به طور کامل در اختیار شما قرار می گیرد در صورت داشتن هرگونه سوال تردید نکنید با شماره های موجود می توانید با ما در تماس باشید.

در صورتی که شاهد برخی از علائم عفونت واژینالی هستید سعی کنید همین اکنون قبل از آنکه بیماری پیشرفت کند با در اولویت قرار دادن راه های درمان عفونت واژن در بارداری  اقدامات از به وجود آمدن هر گونه عارضه ی بیشتری جلوگیری کنید.

بهترین روش درمان عفونت واژن در بارداری

دوره بارداری یک دوره حساس هم برای جنین و هم برای مادر می باشد به همین دلیل تصمیم گیری در این مورد باید با احتیاط کامل صورت گیرد هر گونه عامل مخربی می تواند به طور جدی سلامت مادر و جنین را به خطر بیندازد به همین دلیل در بین راه های درمان عفونت واژن در بارداری باید بهترین گزینه انتخاب شود. ترکیبات گیاهی می تواند در لیست بهترین گزینه ها برای درمان عفونت های یاد شده طبقه بندی شود زیرا هم عارضه ای به همراه ندارد و هم سازگاری بیشتری دارد. چناچنه در استفاده از این گونه ترکیبات شاهد هیچ گونه تغییری نشدید می توانید با پزشک خود در ارتباط باشید تا راهکارهای جدی تری را در پیش بگیرید. در صورتی که همه موارد مصرف را به طور صحیح به مدت زمان مشخصی مورد توجه قرار دهید حتما شاهد نتایج شگرف خواهید بود.

خطر عفونت واژن

عفونت واژن ایجاد شده نه تنها ممکن است مادر را در معرض بیماری های مختلف بعد و قبل از زایمان قرارداد بلکه سبب زایمان زودرس نیز خواهد شد و این زایمان زودرس در بسیاری از مواقع می تواند تهدیدی بر سلامت جنین باشد به همین دلیل است که به طور جدی تاکید می شود روش های درمان را در اسرع وقت هدف قرار دهید. غفلت در این مورد می تواند به زیان های جبران ناپذیری منجر شود. بدن در دوران بارداری دچار تحولات مختلفی است و همین امر عامل ایجاد عفونت های مختلف را تشدید ساخته است. اگر ترشحات واژن بدون رنگ و یا سفید می باشد به احتمال زیاد جزو ترشحات طبیعی بوده و دلیلی بر نگرانی نیست.

باید و نباید های راه های درمان عفونت واژن در بارداری

اگر شما نیز نگرانی های خاصی در مورد استفاده از ترکیبات شیمیایی برای درمان را دارید می توانید به راحتی با در اولویت قرار دادن روش های درمانی طبیعی بسیاری از بیماری ها را درمان کنید. عفونت واژن که از آن به عنوان عفونت مخمری نیز یاد می شود حاصل شیوع یافتن قارچ های میکروسکوپی در این ناحیه است که اگر راه های درمان عفونت واژن در بارداری در پیش گرفته نشود ممکن است به بیماری های خطرناکی نیز تبدیل شود.

در دوران بارداری به منظور سلامت جنین نمی توان هر گونه دارویی را برای درمان تجویز کرد به همین دلیل استفاده از ترکیبات کاملا طبیعی از آنجا که عوارض خاصی ندارند با اطمینان بیشتری مورد استفاده قرار می گیرد. حتی پزشکانی که داروهای شیمیایی را در اولویت قرار می دهند با توجه به شرایط جنین دوره های کوتاهی را برای مصرف دارو مشخص می کنند که این دوره های محدود ممکن است سبب درمان قطعی بیماری نشود . کرم های موضعی شیمیایی خاصی نیز در برخی از داروخانه ها به این منظور به فروش می رسند که نباید خودسرانه مورد استفاده قرار گیرد زیرا عوارض آنها مشخص نیست.

توسط: رضا فتاح زاده

1399/02/18

برچسب ها:

دیدگاه شما

پذیرای نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.