ارتباط در واتس اپ

ارتباط در تلگرام

برو بالا

راه های درمان درد پریودی

73

راه های درمان درد پریودی

 آشنایی روش های طبیعی کاهش و درمان درد پریود

برای بسیاری از زنان، قاعدگی به دلیل عذاب و گرفتگی هایی که قبل از شروع قاعدگی یا در حال قاعدگی دارند، یک کابوس است. قاعدگی یک کابوس است که هر ماه تکرار می شود و باعث درد وحشتناک، بی حالی، خستگی، حالت تهوع، سردرد، سرگیجه و ناراحتی های دیگر می شود، به همین دلیل است که بسیاری از زنان به دنبال راه حل هایی برای کاهش درد و ناراحتی قاعدگی هستند. ما برای شما درمان‌های خانگی برای کاهش درد قاعدگی را معرفی کرده ایم.

دردهای قاعدگی دقیقا چیست؟

در طول قاعدگی، تعداد زیادی از زنان احساس کرامپ های وحشتناک معده می کنند. انقباض ماهیچه های رحم و عضلات شکم اطراف رحم برای دفع مایع قاعدگی ضروری است. تصور می شود که افزایش ترشح اسیدهای چرب معروف به پروستاگلاندین ها از پوشش داخلی رحم باعث ایجاد انقباضات عضلانی رحم می شود. دیسمنوره اولیه، که اغلب به عنوان دردهای قاعدگی شناخته می شود، اصطلاحی است که برای توصیف این نوع درد استفاده می شود.   هر زن درد را در مکان متفاوتی تجربه می کند. با این حال، این دردها ممکن است گهگاه به قسمت پایین کمر و حتی کلیه های فردی که آن را تجربه می کند منعکس شود. این دردها می توانند یک تا دو روز قبل از قاعدگی شروع شوند و تا چهار روز ادامه داشته باشند. با این حال، این دردها در دنباله خاصی رخ نمی دهند و درجه و محل آنها از فردی به فرد دیگر و ماه به ماه متفاوت است. دردهایی از این دست که به عنوان کوفتگی طبقه بندی می شوند، ممکن است آنقدر شدید باشند که فرد مجبور شود تمام فعالیت های خود را متوقف کند و دراز بکشد. علائم دردهای قاعدگی شامل حالت تهوع، سردرد، خستگی، بی حوصلگی و اسهال و همچنین استفراغ و استفراغ در طول دوره است. در واقعیت، برای برخی از زنان، قاعدگی ممکن است یک تراژدی ماهانه باشد، علیرغم درد که تجربه می کنند.

روش های سنتی کاهش درد قاعدگی

هر نوع درد معمولاً به روشی متفاوت درمان می شود. دردهای قاعدگی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و روش هایی برای درمان آن وجود دارد که استفاده از آنها بی خطر است.

دارچین و شکلات گرم

دارچین به دلیل توانایی آن در تسکین و کاهش التهاب شناخته شده است. شکلات گرم با دارچین می تواند به افزایش کیفیت انقباضات رحمی شما کمک کند. هات چاکلت را با پودر کاکائو مخلوط کنید. نصف قاشق چایخوری پودر دارچین و نصف قاشق چایخوری جوز هندی باید به مخلوط اضافه شود بعد میل کنید.

شکلات تلخ 

شکلات تلخ به شل شدن سریع عضلات کمک می کند و در کاهش درد بسیار موثر است. اگر می‌خواهید از شکلات تلخ برای کاهش علائم استفاده کنید، می‌توانید مقداری از آن را آب کرده و قبل از خوردن روی میوه بریزید. این ترکیب مفید ممکن است به کاهش درد کمک کند.

زنجبیل

زنجبیل با دارای اثر ضد التهابی قوی بر بدن است و انرژی فراوانی را فراهم می کند تا در طول روز احساس خستگی نکنید. مایع حاصل از آب جوش را پس از افزودن زنجبیل و عسل بنوشید. این می تواند به کاهش تعداد انقباضات در طول دوره شما کمک کند.  

ماساژ با روغن ممکن است به کاهش درد پریود کمک کند.

دردهای قاعدگی ممکن است با استفاده از روغن های معطر خاص و ماساژ ناحیه آسیب دیده کاهش یابد. می توانید با استفاده از روغن های ضروری مانند اسطوخودوس و مریم گلی، مدت زمان درد قاعدگی را کاهش دهید.

با نوشیدن آب فراوان، درد قاعدگی را کاهش دهید.

شما ممکن است با نوشیدن آب کافی در طول چرخه خود از گرفتگی و نفخ پریود جلوگیری کنید. هدف استفاده از آب گرم است. با توجه به اینکه خون را در بدن بهبود می بخشد و گرفتگی های عضلانی را آرام می کند، در درمان گرفتگی ها مفید است.

رازیانه

یک قاشق چایخوری دانه رازیانه باید به 1 فنجان آب جوش اضافه شود. مخلوط باید به مدت 5 دقیقه دوباره گرم شود. قبل از اضافه کردن یک قاشق چایخوری عسل و هم زدن کامل، اجازه دهید چند دقیقه خنک شود. سه روز قبل از شروع سیکل قاعدگی، دو فنجان از این دمنوش گیاهی را دو بار در روز بنوشید و تا رفع درد آن را ادامه دهید. 

اسيدهای چرب بيشتری استفاده کنيد

بر اساس مطالعات متعدد، مصرف این اسیدهای چرب که بیشتر در غذاهایی مانند ماهی، مغزها مانند گردو یا بادام یا دانه هایی مانند کنجد وجود دارند، ممکن است با کاهش سطح استروژن در بدن به کاهش علائم دیسمنوره کمک کند.

کارهایی که برای کاهش درد قاعدگی باید انجام دهید

مدتی مرخصی بگیرید و در صورت لزوم، بیشتر مرخصی بگیرید. برخی از زنان در خانه در پریشانی هستند، علیرغم این واقعیت که اکثریت قریب به اتفاق زنان می توانند به سادگی کنترل این موضوع را در دست بگیرند. ترجیحاً زیاد به خود فشار نیاورید. اگر درد شدیدی را تجربه می کنید، باید استراحت کنید و استراحت کنید. زن بدون شک تمایلی به انجام هیچ گونه فعالیت بدنی در دوران قاعدگی خود ندارد. با این حال، باید توجه داشته باشید که فعالیت منظم ممکن است به کاهش دردهای قاعدگی کمک کند. با این حال، ما قصد نداریم شما در روز اول پریود به فعالیت های شدید بپردازید. یک برنامه تمرینی ملایم که شامل تمرینات انعطاف‌پذیری و پیاده‌روی آسان می‌شود، در عوض باعث می‌شود اکسیژن بیشتری وارد بدن شود و جریان خون را افزایش دهد. برای آرام کردن خود در زمانی که احساس تحریک یا عصبی می کنید، پنج نفس عمیق از طریق بینی خود وارد و خارج کنید. وقتی نوبت به کاهش درد و ناراحتی می شود، متوجه می شوید که واقعاً مؤثر است. - همانطور که قبلاً گفته شد، گرما یک مسکن موثر است. حمام داغ (اما نه خیلی داغ) بگیرید. آب داغ اثر آرام بخشی بر ذهن دارد و به رفع درد کمک می کند.

تکنیک های پیشگیری از دردهای قاعدگی

ترجیحاً یک هفته قبل از شروع پریود از اسفناج (که ممکن است بخارپز شود و با ماست هم میل شود که کاملاً مطبوع است) از تمشک و گردو استفاده شود. علاوه بر این، در حین پخت، زعفران، رازیانه، ترخون، تره، موسیر، فلفل سیاه، دارچین و پوست پرتقال را اضافه کنید تا مزه دار شود.

توسط: رضا فتاح زاده

1400/11/29

برچسب ها:

دیدگاه شما

پذیرای نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.