ارتباط در واتس اپ

ارتباط در تلگرام

برو بالا

راهکارهایی برای چاق شدن و افزایش وزن

75

راهکارهایی برای چاق شدن و افزایش وزن

شاید افراد زیادی باشند که به دنبال کاهش وزن خود باشند . اما افرادی هم که به دنبال چاق شدن و افزایش وزن هستند کم نیستند. همیشه لاغری بهترین شرایط بدنی نیست. بلکه متعادل بودن وزن بهترین راهکار است . اغلب افرادی که به کاهش وزن دچار هستند توده ی بدنی ضعیفی دارند و انرژی کافی برای انجام کارهای سنگین را ندارند.

معایب لاغری

باید در نظر داشته باشید که لاغری همانند چاقی مضرات بسیار زیادی دارد که گاهاً باعث وارد سازی اثرات جبران ناپذیری به بدن شخص می شود که سرتا سر زندگی او را در بر می گیرد.

 

پوکی استخوان

پوکی استخوان یکی از شایع ترین عوارض لاغری است. بنا به گزارش تحقیقاتی که در ایرلند انجام شده است افرادی که از لاغری رنج می برند اغلب به پوکی استخوان هم مبتلا می شوند و این امر در زنان شایع تر از مردان است . افرادی که پوکی استخوان دارند نمی توانند در بسیاری از فعالیت های بدنی شرکت داشته باشند چرا که استخوان بدن آن ها در برابر بسیاری از فشار ها و ضربات استحکام کافی ندارد و به راحتی می شکند.

[caption id="attachment_4278" align="aligncenter" width="524"] پوکی استخوان[/caption]

رشد ضعیف و آهسته

اغلب جوانان و نوجوانانی که از لاغری رنج می برند نمی توانند به مقدار کافی کالری دریافت نمایند و از این رو اندام های اصلی آن ها نمی تواند رشد کافی داشته باشد . این امر می تواند در افرادی که در سن رشد هستند اثرات بسیار جبران ناپذیری همچون کوتاهی قد را به دنبال داشته باشد که تمام جنبه های آینده ی زندگی شخص را در بر می گیرد.لذا باید در موقع لزوم برای رفع لاغری اقدام مناسبی انجام داد.

[caption id="attachment_4279" align="aligncenter" width="554"] رشد ضعیف و آهسته[/caption]

عدم نظم در قاعدگی و بارداری

احتمال بر هم خوردن نظم قاعدگی در زنان و دختران لاغر بیشتر از سایر همسالانشان است. عدم برخورداری از نظم کافی در دوران قاعدگی  در این افراد می تواند منجر به نا باروری شود که بسیا خطرناک است و جزو اثرات غیر قابل جبران می باشد.

بر طبق نتایج یک تحقیق که در مجله ی بین المللی زنان و زایمان منتشر شده است بیشتر مادرانی که به لاغری دچار هستند نوزادان آن ها بصورت نارس و قبل از هفته ی  سی و هفتم به دنیا می آیند.

[caption id="attachment_4280" align="aligncenter" width="1200"] عدم نظم در قاعدگی و بارداری[/caption]

احساس خستگی مکرر و دائمی

افرادی که از کمبود وزن رنج می برند اغلب به میزان کافی کالری دریافت نمی کنند و لذا ماهیچه های آن ها نمی تواند انرژی کافی برای انجام فعالیت های روز مره را داشته باشد به هیمن دلیل بعد از کمی فعالیت خسته می شوند و همیشه احساس خستگی ،بی انرژی بودن و خواب آلودگی را دارند. و این دقیقا به دلیل میزان کمبود کالری بدن آن ها می باشد.

 

 کم خونی

یکی دیگر از عوارضی که همواره دامن گیر افراد لاغر است میزان کم خون آن ها می باشد . این افراد به دلیل اینکه میزان مواد دریافتی بدن آن ها کم می باشد اغلب به کمبود آهن دچار می شوند که از علل اصلی کم خونی به شمار می آید.

عدم مقاومت در برابر بیماری ها

افراد لاغر عموما در برابر بیماری های مختلف دارای ضعف مقاومتی هستند. این افراد چون در دریافت مواد معدنی و آلی دچار کمبود هستند ، سلول ها و عوامل دفاعی به میزان کافی در بدن آن ها تولید نمی شود و لذا در برابر اغلب عفونت ها و بیماری های واگیر دچار ضعف مقاومتی هستند و به سرعت مریض می شوند.

پوسیدگی دندان

شاید ارتباط این مورد با لاغری چندان تنگانگ نباشد که بتوان مستقیم آن را دلیل اصلی دانست اما پوکی دندان همچون پوکی استخوان می تواند به دلیل کمبود مواد دریافتی باشد . مینای دندان که وظیفه ی حفاظت از دندان ها را بر عهده دارد کاملا از مواد معدنی ساخته می شود و چنانچه این مواد به اندازه ی کافی به بدن نرسند میزان مینای دندان ساخته شده در افراد رو به افت می گذارد و همین امر باعث کاهش مقاومت و در نتیجه پوسیدگی دندان های یک شخص می شود.

[woodmart_products include="3012,3977,3284,2676" items_per_page="4" slides_per_view="4" id_slider="8338"]

چگونگی چاق شدن و افزایش وزن

البته چاق شدن و افزایش وزن را با افزایش چربی های اضافه اشتباه نگیرید. منظور از افزایش وزن افزایش جرم بدنی است که عموما از طریق افزایش استحکام استخوان و افزایش حجم عضلات بدنی صورت می گیرد.اما این افزایش وزن چگونه صورت می گیرد؟

این کار دارای  مجموعه اقداماتی می باشد که منجر به افزایش توده ی بدنی شما می شود.اما قبل از هر چیز باید بدانید که این راهکار ها تضمینی نمی باشند و چنانچه به دنبال افزایش سرعت هستید می توانید از پودر چاقی سوپر پلنت استفاده نمایید.

در ادامه اقدامات و نکاتی ساده برای افزایش وزن را برای شما عنوان خواهیم کرد.بهتر است قبل از اینکه شروع به اجرای این راهکار ها نمایید حتما وزن خود را اندازه بگیرید و در آخر هفته نیز مجدد خودتان را وزن کنید تا با توجه به میزان اثر بخشی بتوانید برنامه بریزید.

در نظر داشته باشید که می بایست میزان کالری دریافتی و مصرفی خودتان را هم اندازه بگیرید تا بتوانید بر مبنای آن عملکرد تان را تنظیم نمایید .

 

افزایش وعده های غذایی

برای چاق شدن و افزایش وزن همیشه یک شعار را در نظر داشته باشید . "برای زیاد شدن وزن زیاد بخورید"
البته مفهوم این شعار این نیست که هر وعده بیش از اندازه و گنجایش تان غذا بخورید . بلکه منظور این شعار این است که تعداد وعده های غذایی خود را افزایش دهید.

بهترین راهکار این است که 4 تا 5 وعده ی غذایی با فاصله های دو نیم یا نهایتاً سه ساعته داشته باشید و در هر وعده ی غذایی خود میزان پروتئین ها و کربوهیدرات های دریافتی را افزایش دهید. برای این کار می توانید مصرف بیشتر گوشت یا غذا های پروتئین دار دیگر را در وعده ی  غذایی خود قرار دهید.

تغییر در مصرف نوشیدنی ها

برای چاق شدن و افزایش وزن سعی کنید نوشیدنی های مصرفی خودتان را کنترل کنید. اگر قبلا از نوشیدنی هایی مانند نوشابه که ارزش غذایی کمی داشتند استفاده می کردید اکنون سعی کنید تا آن را با نوشیدنی های دیگری نظیر شیر و آب میوه های طبیعی عوض کنید . این کار سبب می شود تا در هر وعده ی غذایی کالری بیشتری را دریافت نمایید.

همچنین سعی نمایید قبل از هر وعده ی  غذایی یک نوشیدنی انرژی زا مصرف نمایید. این کار باعث می شود تا اشتهای شما نسبت به غذا خوردن بیشتر شود و بتوانید در هر وعده ی  غذای بیشتری بخورید.

 افزایش ساعات خواب

مسلما با افزایش میزان کالری دریافتی شما به ساعات استراحت بیشتری برای جذب این میزان کالری نیاز دارید. البته افزایش ساعات خواب را با تنبلی اشتباه نگیرید. لازم نیست نصف روز را بخوابید . اما بایستی حتما 8 ساعت خواب راحت و مفید داشته باشید. یکی از دلایل لاغری مفرط عدم داشتن خواب کافی می باشد.

بی خوابی باعث می شود تا ساعات هوشیاری مغز افزایش یابد و به دنبال آن میزان کالری مصرفی آن نیز افزایش می یابد.

ورزش کردن

متاسفانه بسیاری از افرادی که رژیم هایی را با هدف چاق شدن و افزایش وزن شروع می کنند سعی بر این دارند تا ورزش کردن را به کلی از برنامه ی روزانه خود حذف نمایند. در حالی که این یکی از اشتباهات بزرگ این افراد می باشد.

ورزش کردن باعث می شود تا کالری دریافتی شما تبدیل به ماهیچه شود و از انباشه شدن چربی و بیماری ها و طبعات ناشی از آن دور باشید.

البته سعی کنید ورزش های هوازی انجام ندهید و تمرکز خود را روی ورزش های بی هوازی بگذارید. کار با دمبل ها را فراموش نکنید و هموراه تلاش کنید که بخش اعظمی از زمان ورزش کردن خود را به کار با دمبل ها بگذرانید.

لازم به ذکر است که عموم ورزش های بی هوازی باعث می شود تا شما ماهیچه های قوی تر و بزرگ تری داشته باشید و همین امر سبب می شود تا وزنی که دریافت می کنید پایدارتر و اثر گذارتر باشد.

 

استفاده از قرص ها و پودر های چاقی

فرایند چاقی زمان بر و کمی طاقت فرساست و شاید شما نتوانید تمام اصول و مبانی موجود در آن را آن گونه که هست رعایت کنید.

مازاد بر این تهییه غذا های پروتئینی و حق اشتراک ماهیانه باشگاه های ورزشی مخارج بسیاری را برای شما به وجود می آورد.برای همین است که اغلب افراد سعی می کنند تا از راه های سریع تری به هدف خود برسند. و در این میان قرص ها و پودر های چاقی سریع ترین گزینه ها هستند.

اغلب این پودر ها با تاثیر بر مکانیزم بدن باعث افزایش وزن افراد می شوند اما در این بین پودر هایی هستند که تقریبا هیچ خاصیت دارویی که ندارند بلکه تاثیرات مخرب هم دارند لذا باید در انتخاب صحیح داروی مد نظرتان تحقیق لازم را به عمل بیاورید و حتما قبل از خرید بررسی نمایید که آیا قرص چاقی مد نظر شما دارای مجوزات و اعتبارات لازم از مراجع ذیربط می باشد یا خیر؟ داشتن نشان سیب سلامت و مجوزات وزارت بهداشت بر اطمینان محصولات خریداری شما می افزاید.

اگر تمایل دارید تا اطلاعات بیشتری در مورد پودر های چاقی اورجینال بدانید و یا برای چاق شدن صورت و بدن خود نیاز به یک محصول اورجینال و ارگانیک و بدون عوارض دارید توصیه می کنیم توضیحات پودر چاقی سوپرپلنت را مطالعه نمایید.

 

[gravityform id="1" title="true" description="false" ajax="false"]

توسط: رضا فتاح زاده

1397/12/11

برچسب ها:

دیدگاه شما

پذیرای نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.