ارتباط در واتس اپ

ارتباط در تلگرام

برو بالا

درمان زود انزالی با سیر در 30 روز

1075

درمان زود انزالی با سیر در 30 روز

اختلال زود انزالی نوعی ناتوانی جنسی محسوب می‌شود و بدین شکل بروز می‎کند که مرد در کمتر از 2 دقیقه از شروع مقاربت، انزال (خروج مایع منی) دارد و طبیعتا با وقوع این مساله امکان داشتن یک رابطه جنسی طبیعی به مدت 10 تا 15 دقیقه را نخواهد داشت. این مسئله معمولا باعث عدم رضایت خانم می‎شود و با احساس پریشانی و ناامیدی برای مرد همراه است. از نظر پزشکان اگر این مشکل به ندرت اتفاق بیافتد جای نگرانی نیست اما اگر برای مدت طولانی است که مدام درگیر آن هستید بهتر است به فکر یک راه‎حل اساسی باشید! هر دو فاکتور روانشناختی و بیولوژیکی می‎توانند در وقوع زود انزالی نقش داشته باشند. اگرچه بسیاری از مردان از گفتگو در مورد آن خجالت می‎کشند اما زود انزالی یک بیماری شایع و قابل درمان است. طبق آمار، ممکن است از هر 3 مرد 1 نفر برای مدتی این مشکل شایع را تجربه کرده باشد.  مصرف دارو، مشاوره روانشناختی، به‌کارگیری تکنیک‎های جنسی که می‎توانند انزال را به تأخیر اندازند یا ترکیبی از این موارد، می‎تواند به بهبود رابطه جنسی شما و همسرتان کمک کند. پیشنهاد ما به شما این است که با توجه به عوارض جانبی بسیاری از داروهای شیمیایی ابتدا به سراغ درمان زود انزالی با سیر بروید و اگر موثر واقع نشد درمان‌های گیاهی دیگر را امتحان کنید. سیر یک گیاه محبوب است که فواید سلامتی کم‌نظیری دارد. طبق نتایج برخی از مطالعات، سیر می‎تواند به مبارزه با التهاب، کاهش سطح کلسترول و محافظت از بدن در برابر بیماری‎های مزمن کمک زیادی کند. ممکن است این ابهام در ذهن شما شکل بگیرد که آیا واقعا سیر می‎تواند به بهبود عملکرد جنسی یا افزایش میل جنسی نیز کمک کند؟ در ادامه به شواهد علمی اشاره خواهیم کرد که با توجه به آن‎ها به خواص دارویی سیر در این زمینه نیز پی خواهید برد.

علل بروز اختلال زود انزالی چیست؟
هنوز علت دقیق زود انزالی مشخص نیست. زمانی تصور می‎شد که فقط یک مشکل روانشناختی است اما پزشکان اکنون می‌دانند که زود انزالی در اثر هر دو عوامل روانی و بیولوژیکی بروز می‌کند. عوامل روانشناختی که ممکن است در بروز آن نقش داشته باشند عبارتند از:

تجربه کم در برقراری روابط جنسی
داشتن یک تجربه یا خاطره از سوءاستفاده جنسی
افسردگی
اضطراب و استرس مداوم
نگرانی‌های ذهنی نسبت به زود انزالی
احساسات گناهکارانه از روابط جنسی قبلی
البته مردانی‎که نگران اختلال نعوظ در حین رابطه جنسی هستند، ممکن است دچار زود انزالی نیز شوند. مسائل بین شما و شریک زندگیتان نیز در ایجاد این مشکل نقش دارد. تعدادی از عوامل بیولوژیکی ممکن است به بروز زود انزالی کمک کنند. مواردی چون:

سطح غیر طبیعی هورمون‎های جنسی
سطح غیر طبیعی مواد شیمیایی (انتقال‎دهنده‎های عصبی) در مغز 
التهاب و عفونت پروستات یا مجرای ادرار
صفات ارثی
آمار نشان داده است که امروزه بیشترین عامل اختلال زود انزالی، وجود فشارهای عاطفی یا ذهنی در هر زمینه از زندگی است. پس در طی روند درمان خود به کنترل این مسئله توجه کنید.

آیا اختلال زود انزالی با عوارض خاصی همراه است؟
مطمئنا این اختلال در روند زندگی شخصی شما مشکلاتی ایجاد می‌کند، از بروز استرس در هر رابطه جنسی و عدم رضایت کامل طرفین از آن تا عدم امکان لقاح مناسب برای زوجینی که در تلاش برای بچه‌دار شدن هستند. در مواردی حتی عدم درمان به موقع این مسئله باعث تمایل خانم و آقا به طلاق شده است. 

نحوه صحیح تشخیص و درمان اختلال زود انزالی توسط پزشک
در اولین ملاقات، پزشک معمولا علاوه‌بر پرسیدن سوالاتی در مورد کیفیت برقراری روابط جنسی، نسبت به سابقه سلامتی شما نیز کنجکاو است. ممکن است یک معاینه بدنی نیز انجام دهد. اگر هم دچار زود انزالی هستید و هم در ایجاد یا حفظ نعوظ مشکل دارید، ممکن است پزشک انجام آزمایش خون را برای بررسی سطح هورمون مردانه (تستوسترون) یا موارد دیگر تجویز کند. گاهی پزشک متخصص ارولوژی برای تکمیل روند درمان، شما را به یک متخصص بهداشت روان در زمینه اختلالات عملکرد جنسی نیز ارجاع می‌دهد زیرا تا الان دارودرمانی به همراه رفتاردرمانی نتیجه بهتری داشته است و منجر شده است تا بیمار بتواند دوز کمتری از داروها را مصرف کند. از داروهای موجود می‌توان به کرم‎ها و اسپری‎های بی‎حس‎کننده مانند بنزوکائین، لیدوکائین یا پریلوکائین اشاره کرد که این محصولات 10 تا 15 دقیقه قبل از رابطه جنسی به آلت تناسلی مرد زده می‌شوند و با کاهش احساس تماسی حین رابطه جنسی باعث تاخیر در انزال می‌شوند. اگرچه این داروهای موضعی موثر هستند اما عوارض جانبی بالقوه‎ای مانند از دست دادن موقتی حس پوستی و کاهش لذت جنسی دارند. گاهی اوقات این عوارض در شریک جنسی نیز گزارش می‎شوند. داروهای خوراکی مانند داروهای ضد افسردگی، مسکن و مهارکننده‌‎های فسفودی‎استراز 5 اگرچه می‌توانند ارگاسم را به تأخیر بیاندازند اما اکثرا توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای درمان زود انزالی تأیید نشده‎اند. اغلب این داروها قدرت این را ندارند که منجر به درمان قطعی زود انزالی شوند و باید هر بار نیم تا یک ساعت قبل از رابطه جنسی مصرف شوند. بسیاری از مردان با این روش درمانی مشکل دارند زیرا گاهی شروع یک رابطه جنسی تحت اختیار کامل انسان نیست. امروزه شواهد زیادی مبنی بر درمان کامل اختلال زود انزالی با سیر و گیاهان دارویی دیگر ارائه شده است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. 

فواید سیر برای درمان اختلال زود انزالی
سیر که به‌عنوان یک ماده اصلی در غذاهای مختلف استفاده می‎شود، طبق نتایج بدست آمده از تحقیقات می‎تواند یک درمان طبیعی موثر برای اختلال زود انزالی، اختلال نعوظ و حتی ناتوانی جنسی باشد. در ادامه به دلایل آن اشاره خواهیم کرد. 

سیر می‎تواند جریان خون را بهبود بخشد
مطالعه انجام شده توسط محققان دانشگاه آلاباما در بیرمنگام نشان داد که سیر حاوی تعدادی پلی‌سولفید است و این پلی‏سولفیدها باعث تولید H2S در بدن می‎شوند که باعث شل شدن رگ‎های خونی، کاهش فشار خون و حفظ سلامت قلب خواهد شد. ازآنجایی‎که بیماری‎های قلبی عروقی و فشار خون بالا از عوامل اصلی ابتلا به ناتوانی جنسی هستند، مصرف سیر در این شرایط می‏تواند معجزه کند. توانایی سیر در شل كردن رگ‏های خونی باعث بهبود گردش خون می‏شود كه به طور غیر مستقیم اختلال زود انزالی و ناتوانی جنسی را كنترل می‎كند زیرا مکانیسم اصلی نعوظ و ارگاسم در مردان وابسته به تجمع موقتی خون در عضلات آلت تناسلی است. علاوه‎براین، نشان داده شده است که آلیسین یا همان ماده اصلی فعال زیستی موجود در سیر، جریان خون را بهبود می‌بخشد. امروزه اثرات مفید سیر از جمله توانایی آن در کاهش کلسترول بالا و کمک به درمان فشار خون بالا کاملاً مشهود است.  فشار خون و کلسترول بالا فاکتورهای خطر موثر برای تصلب شرایین، تجمع چربی‎‌ها و سایر مواد در دیواره عروق هستند که باعث انسداد جریان خون می‎شود. ازآنجایی‎که تصلب شرایین منجر به کاهش جریان خون می‎شود، از عوامل موثر در اختلال زود انزالی و نعوظ محسوب می‎شود. اخیرا مطالعه‎ای که بر روی 49 مرد مسن انجام شده است نشان داد که داروی حاوی عصاره سیر و جینسینگ می‏تواند زود انزالی و عملکرد نعوظ را بهبود بخشد.  سیر همچنین می‏تواند سطح نیتریک اکسید را افزایش دهد، ترکیبی‎که به اتساع رگ‎های خونی کمک می‎کند تا روند جریان خون را تقویت کند. این مسئله می‎تواند به طور بالقوه به بهبود عملکرد نعوظ کمک کند. 

سیر می‎تواند قدرت باروری مردان را افزایش دهد
علاوه‎بر افزایش جریان خون، برخی مطالعات نشان داده‎اند که سیر ممکن است به تقویت باروری مردان نیز کمک کند. یک بررسی از 18 مطالعه به این نتیجه رسیده است که سیر به افزایش تولید اسپرم و افزایش سطح تستوسترون کمک می‎کند که ممکن است به دلیل خاصیت آنتی‎اکسیدانی آن باشد. در یک مطالعه حیوانی اخیر، دادن سیر به موش‎ها توانست با افزایش اسید‎آمینه سیستئین منجر به افزایش تولید هورمون تستوسترون شود. یک مطالعه حیوانی دیگر نیز نشان داد که عصاره سیر می‎تواند از بدن حیوان در برابر تغییر در تولید اسپرم و سطح تستوسترون ناشی از شیمی‏درمانی محافظت کند. البته به تحقیقات بیشتری برای تعیین چگونگی تأثیر سیر بر باروری مردان و میزان تولید تستوسترون در انسان لازم است.

سیر به عنوان یک آنتی‎اکسیدان عمل می‎کند
آنتی‎اکسیدان‎ها نه تنها می‎توانند به محافظت از بدن در برابر بیماری‎های مزمن کمک کنند بلکه ممکن است نقشی اساسی در سلامت جنسی و باروری داشته باشند. سیر تازه غنی از آنتی‏اکسیدان است و می‏تواند به خنثی‎سازی ترکیبات مضر معروف به رادیکال‎های آزاد کمک کند. طبق یک مطالعه در بین 100 مرد نابارور، مصرف مکمل آنتی‎اکسیدان نه تنها به درمان اختلال زود انزالی کمک می کند بلکه باعث افزایش تعداد اسپرم نیز می‎شود. جالب است بدانید که یک مطالعه بر روی موش‎های مبتلا به دیابت نشان داد که اسید آمینه سیستئین موجود در سیر با جلوگیری از تشکیل رادیکال‎های آزاد عملکرد نعوظ را بهبود می‎بخشد. بااین‏حال، برای درک اینکه چگونه آنتی‏اکسیدان‎های موجود در سیر ممکن است بر عملکرد جنسی و باروری و درمان انواع ناتوانی جنسی در انسان تأثیر بگذارد، به مطالعات بیشتری نیاز است.

نحوه استفاده از سیر برای درمان اختلال زود انزالی 
بسیاری از مطالعات انجام شده در طی سال‎ها نشان داده‏اند که جویدن روزانه سه تا چهار حبه سیر از بروز اختلال نعوظ و زود انزالی جلوگیری می‏کند. اگر قبلاً با این مشکلات دست‌و‎پنجه نرم کرده‏اید، مصرف منظم سیر خام طی حدود 30 روز تا سه ماه می‎تواند بهبود چشمگیری در وضعیت شما ایجاد کند. نحوه دیگر، مصرف سیر با شیر یا عسل است. 1 تا 2 حبه سیر را خرد کرده و با 1 قاشق چای‌خوری عسل خام مخلوط کنید. بهتر است این ترکیب را با معده خالی مصرف کنید. اگر آن را به مدت یک تا چهار ماه مصرف کنید مطمئنا مشکل زود انزالی شما برطرف خواهد شد. اگر علاقه چندانی به سیر خام ندارید، می‏توانید از سیر رنده شده در وعده‎های غذایی خود استفاده کنید و هنگام پخت غذا آن را اضافه کنید. البته باید بدانید که سیر پخته شده به اندازه سیر خام موثر نیست و ممکن است کمی بیشتر طول بکشد تا نتایج خوبی مشاهده کنید. سیر نه تنها اختلالات نعوظ و زود انزالی را بهبود می‎بخشد، بلکه می‎تواند به طور شگفت‎انگیزی در بهبود کیفیت اسپرم‎هایی که تولید می‎کنید موثر واقع شود. خوردن نان سیر تهیه شده با غلات کامل برای تولید اسپرم سالم بسیار مفید است. بنابراین، اگر با مشکلات ناباروری روبرو هستید، چیزی به سادگی مصرف سیر می‎تواند به شما کمک کند. درصورتی‌که بوی شدید سیر شما را آزار می‎دهد و نگران بوی بد دهان پس از خوردن آن هستید، برای این مسئله نیز راه‎حلی وجود دارد. امروزه انواع قرص و مکمل‎های سیر برای مصرف در دسترس هستند. شما می‎توانید این قرص‎ها را بدون هیچ نگرانی مصرف کنید و بهبود قابل توجهی در وضعیت ناتوانی جنسی خود مشاهده خواهید کرد. با وجود ‌اینکه سیر فواید بی‌نظیری برای سلامتی دارد اما قبل از استفاده از هر داروی گیاهی بهتر است با پزشک خود صحبت کنید. زیرا می‌تواند با برخی از داروها مانند داروهای ضد انعقاد خون تداخل داشته باشد. 

آیا درمان‌های طب سنتی دیگری برای اختلال زود انزالی وجود دارد؟
البته، از مواد غذایی که در این زمینه بسیار موثر هستند می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

روغن زیتون یکی از بهترین درمان‎های خانگی برای اختلال نعوظ و زود انزالی است. تحقیقات نشان می‏دهند که مصرف 9 قاشق غذاخوری روغن زیتون در هفته می‎تواند خطر بروز این اختلالات را حدود 40 درصد کاهش دهد. بسیاری از محققان بر این باورند که روغن زیتون می‏تواند جایگزین مناسبی برای ویاگرا یا داروهای دیگر باشد.
آووکادو دارای مقدار زیادی ویتامین E و روی است که هر دو نقش مهمی در نعوظ و باروری دارند.
شنبلیله در بهبود انگیزه جنسی و عملکرد جنسی مردان فوق‏العاده است. اعتقاد بر این است که شنبلیله تولید تستوسترون را تقویت می‏کند و همچنین سلامت کلی باروری را بهبود می‏بخشد.
شکلات تلخ حاوی تعدادی فلاونول و مواد مغذی است که به بهبود جریان خون کمک کرده و فشار خون را کاهش می‏دهد. همچنین تولید اکسید نیتریک را افزایش می‏دهد و بنابراین نتایج مثبت قابل توجهی را در مورد اختلال نعوظ و زود انزالی به ارمغان می‎آورد.
گوجه فرنگی حاوی ماده مغذی لیکوپن است که برای بهبود گردش خون بسیار مناسب است. لیکوپن خون‏رسانی مناسب به آلت تناسلی را تضمین می‏کند و بنابراین راه‏حلی برای تعدادی از مشکلات جنسی در مردان است.
سخن آخر سیر یک ماده غذایی مفید با بسیاری از مزایای بالقوه سلامتی است .طبق برخی مطالعات انسانی و حیوانی، ممکن است با افزایش جریان خون و قدرت باروری، به ویژه در مردان، عملکرد جنسی را بهبود بخشد. هنوز تحقیقات محدودی در مورد اثرات سیر بر افزایش میل جنسی در دسترس است و مشخص نیست که چگونه ممکن است بر عملکرد جنسی در زنان تأثیر بگذارد. بااین‎حال، می‏توان به‎عنوان بخشی از یک رژیم غذایی مغذی و مناسب برای حمایت از سلامت کلی بدن در برابر انواع بیماری‏ها، از وجود آن لذت برد. اگر امکان مصرف سیر خام یا پخته را ندارید، پیشنهاد می‏کنیم از انواع قرص‏ها یا پودرهای مکمل آن به مدت 30 روز یا بیشتر استفاده کنید که در فروشگاه و عطاری اینترنتی بالینسو نیز عرضه می‎شوند.

توسط: رضا فتاح زاده

1400/03/30

برچسب ها:

دیدگاه شما

پذیرای نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.