ارتباط در واتس اپ

ارتباط در تلگرام

برو بالا

چطور روغن ارگان اصل را تشخیص دهیم؟

103

چطور روغن ارگان اصل را تشخیص دهیم؟

روغن آرگان باتوجه‌به خواص شگفت‌انگیز و فوق‌العاده‌اش در سالیان اخیر بیش‌ازپیش موردتوجه قرار گرفته است و بسیاری از افراد علاقه‌مندند تا در روتین مراقبتی پوست و موی خود از این روغن استفاده نمایند؛ اما از آنجایی که روغن آرگان، روغنی گران‌قیمت و کمیاب است و تولید این روغن طی یک پروسه سخت و طولانی انجام می‌شود، برخی از تولیدکنندگان و شرکت‌های فروشنده روغن آرگان، اقدام به فروش روغن تقلبی یا رقیق‌شده می‌کنند! بدیهی است که استفاده از روغن آرگان غیر اصل و رقیق‌شده نمی‌تواند تأثیرات مثبت و شگفت‌انگیز روغن آرگان اصل را به همراه داشته باشد و حتی ممکن است مشکلاتی مانند حساسیت پوستی را نیز برای شما به وجود آورد. علاوه بر مشکلات احتمالی، شما هزینه زیادی را برای خرید روغن آرگان پرداخت می‌کنید و اگر فروشنده روغن غیر اصل را به شما بفروشد، از نظر مالی نیز متضرر خواهید شد؛ بنابراین، بسیار مهم است که در مورد نحوه تشخیص روغن آرگان اصل از روغن آرگان تقلبی اطلاعاتی را به دست آورید تا دچار ضررهای مالی و عواقب استفاده از روغن غیر اصل نشوید. اگر علاقه‌مندید تا در این رابطه اطلاعاتی را به دست آورید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

بررسی خواص و موارد استفاده روغن آرگان

پیش از آنکه به بررسی نحوه تشخیص روغن آرگان اصل و تقلبی بپردازیم، بنا داریم تا نگاهی اجمالی به خواص و موارد استفاده روغن آرگان داشته باشیم و ویژگی‌های این محصول پرطرفدار را مورد بررسی قرار دهیم. روغن آرگان که از طبیعت بکر مراکش به دست جهانیان می‌رسد، از میوه درخت آرگان گرفته می‌شود و در بسته‌بندی‌های مختلفی به سایر کشورهای جهان ارسال می‌شود. این روغن از اسیدهای چرب مانند اسید لینولئیک (امگا 6)، اسید اولئیک و... تشکیل شده و سرشار از ویتامین E است. باتوجه‌به این مواد تشکیل‌دهنده روغن آرگان در مواردی مانند تقویت ساقه مو، آبرسانی به مو، رفع التهاب در پوست و... مورداستفاده قرار می‌گیرد و دارای خواصی مانند ضد پیری، جوان‌کننده، ترمیم‌کننده و مرطو‌ب‌کننده برای پوست و مو است. علاوه بر مواردی که ذکر شد، از روغن آرگان به‌عنوان درمان موخوره، حالت‌دهنده مو، درخشان‌کننده مو، درمان شوره سر و... استفاده می‌شود. حتی نوع خوراکی روغن آرگان نیز برای بدن بسیار مفید است و از جمله فواید آن می‌توان به کاهش سطح کلسترول خون، بهبود هضم غذا و کمک به سلامت دستگاه گوارش و... اشاره کرد. البته باید توجه داشته باشید که نوع خوراکی روغن آرگان با نوع آرایشی و استفاده موضعی آن متفاوت است و نباید از این دو نوع روغن به‌جای یکدیگر استفاده شود.

روش‌های تشخیص روغن آرگان اصل از روغن آرگان تقلبی

همان‌طور که اشاره شد، خرید روغن آرگان تقلبی هم از نظر مالی و هم از نظر تبعات مصرف می‌تواند برای شما زیان‌آور باشد، از همین رو در این بخش به معرفی روش‌هایی برای تشخیص روغن آرگان اصل و تقلبی می‌پردازیم تا شما عزیزان از متحمل چنین ضرری نشوید.

مواد تشکیل‌دهنده روغن آرگان:

اولین موضوعی که برای تشخیص روغن آرگان اصل و تقلبی می‌تواند به شما کمک کند، بررسی برچسب توضیحات محصول روغن آرگان است! شما می‌توانید با مطالعه این برچسب از ترکیبات تشکیل‌دهنده روغن آرگان مدنظر آگاه شوید. شما می‌بایست محصولی را خریداری کنید که تنها از روغن آرگان صددرصد طبیعی (آرگانیا اسپینوزا) تشکیل شده باشد و فاقد مواد افزودنی، نگهدارنده، عطر، پارافین و آب باشد.

بسته‌بندی محصول:

برای اینکه محصول خریداری شده تأثیر مثبتی بر روی پوست و مو شده باشد و خواص روغن از بین نرود، بهتر است محصولی را خریداری نمایید که در بطری شیشه‌ای تیره نگهداری و عرضه شده است. خرید روغن‌هایی که در بطری‌های پلاستیکی یا رنگ روشن بسته‌بندی و عرضه می‌شوند، چندان توصیه نمی‌شود؛ زیرا تابش نور خوشید باعث از بین رفتن خواص روغن آرگان می‌شود و این دسته از محصولات نمی‌توانند چندان برای پوست و موی شما مؤثر واقع شوند. ضمناً استفاده از بطری‌های شیشه‌ای از نظر زیست‌محیطی نیز بهتر است؛ زیرا برخلاف بطری‌های شیشه‌ای، این دسته از بسته‌بندی‌ها به طور کامل قابل بازیافت هستند.

قیمت:

همان‌طور که اشاره شد، روغن آرگان باتوجه‌به کمیاب بودن و فرایند سخت تولید، گران‌قیمت است و اگر روغنی را مشاهده کردید که قیمت آن نسبت به قیمت نرمال و مصوب روغن آرگان کمتر است، از خرید آن محصول پرهیز کنید. خرید روغن آرگان با قیمت گزاف نیز توصیه نمی‌شود و این‌طور نیست که هرچه قیمت روغن آرگان بیشتر باشد، کیفیت آن نیز بهتر باشد اما می‌توان ارزان‌قیمت‌ بودن یک محصول به طور غیرطبیعی را مبنایی برای تشخیص روغن آرگان اصل و تقلبی در نظر گرفت.

عطر:

بوی روغن آرگان اصل و طبیعی شبیه به بوی دیگر مغزهای گیاهی و بوی ملایم فندق تازه است و از آنجایی که این روغن به‌سرعت جذب پوست می‌شود، پس از چند دقیقه، دیگر بوی این روغن به مشام شما نخواهد رسید. ضمناً هنگام خرید این روغن، به بوی آن توجه کنید و از خرید روغن آرگان بدون عطر و رایحه یا با عطر قوی و تند پرهیز کنید.

بافت روغن آرگان:

معمولاً روغن‌ آرگان طبیعی و اصل چندان رقیق نیست و خاصیت چسبندگی زیادی هم ندارد و هنگام استفاده بر روی پوست، به‌سرعت جذب پوست فرد می‌شود و احساس آرامش را در ناحیه پوست ایجاد می‌کند؛ بنابراین، در هنگام خرید از خرید روغن رقیق و آبکی یا روغن خیلی غلیظ و چسبنده خودداری کنید.

رنگ روغن آرگان:

یکی از مهم‌ترین موضوعات در تشخیص روغن آرگان اصل یا تقلبی، رنگ روغن آرگان است. روغن آرگان دارای دو حالت خوراکی و آرایشی است که روغن آرگان آرایشی دارای رنگ زرد طلایی روشن است. اگر در هنگام خرید مشاهده کردید که رنگ روغن آرگان آرایشی بسیار روشن است، از خرید این محصول صرف‌نظر کنید؛ زیرا احتمالاً این روغن با سایر روغن‌های آرایشی ترکیب شده است و روغن آرگان صددرصد نیست! روغن آرگان خوراکی که در مصارف آشپزی به کار گرفته می‌شود، دارای رنگ قهوه‌ای طلایی است و کمی تیره‌تر از روغن آرگان آرایشی است.

ویژگی‌های درج‌شده بر روی برچسب محصول:

برای اینکه از نظر کیفیت محصول مورداستفاده خود اطمینان حاصل کنید، برچسب مشخصات محصول را بررسی کنید و محصولی را خریداری نمایید که بر روی آن عباراتی مانند صددرصد خالص، ساخت مراکش، پرس سرد، دارای گواهی اکوسرت و... درج شده باشد. در صورتی که عبارات ذکرشده بر روی برچسب توضیحات محصول ذکر نشده بودند، از خرید آن محصول خودداری نمایید.

رسوب روغن:

یکی از نشانه‌های اصالت و کیفیت بالای روغن‌های گیاهی، وجود رسوب غبار گونه در ته بطری روغن است و اگر چنین رسوبی در بخش پایینی و انتهای بطری وجود نداشت، می‌توان نتیجه‌گیری کرد که این روغن تصفیه‌شده و صددرصد طبیعی نیست! رسوبات در واقع همان مواد نامحلول در روغن مانند توکوفرول‌ها، کارتنوئیدها، استرول‌ها، الکل‌های چرب و... هستند که در روغن آرگان گرم به شکل ذرات شناور و رسوب غبار گونه و در روغن آرگان سرد به حالت نیمه جامد در می‌آیند.

ساده‌ترین راه تشخیص روغن آرگان اصل و تقلبی و اطمینان از خرید روغن آرگان اصل چیست؟

ساده‌ترین راه برای تشخیص روغن آرگان اصل و تقلبی و خرید روغن آرگان اصل و طبیعی، خرید این محصول از فروشگاهی معتبر و شناخته‌شده است و در این صورت شما از کیفیت و اصالت محصولات آرایشی، بهداشتی و... خود مطمئن خواهید بود. اگر علاقه‌مندید تا از محصولات باکیفیت و بااصالت استفاده نمایید و از خواص و تأثیرات مثبت این دسته از محصولات بهره‌مند شوید، پیشنهاد ما به شما خرید روغن آرگان و سایر محصولات از وب‌سایت بالسینو است! این وب‌سایت فروشنده انواع روغن‌های درمانی، بهداشتی و... است و این محصولات را با بالاترین کیفیت به دست شما عزیزان می‌رساند. برای خرید روغن آرگان به این صفحه مراجعه نمایید! جمع‌بندی همان‌طور که با مطالعه متن فوق دریافتید، روغن آرگان، روغنی طبیعی و مفید برای مراقبت و نگهداری از پوست و موی شما عزیزان است و باتوجه‌به برخورداری از آنتی‌اکسیدان‌ها، اسیدهای چرب و... می‌تواند به‌عنوان مرطوب‌کننده و آب‌رسان پوست و مو مورداستفاده قرار گیرد و تأثیرات بسیار مثبتی بر روی سلامتی، زیبایی و درخشندگی پوست و موی شما عزیزان داشته باشد؛ البته باید توجه داشته باشید، این خواص و تأثیرات مثبت در شرایطی برای پوست و موی شما ایجاد می‌شوند که روغن آرگانی که از آن استفاده می‌کنید، اصل و باکیفیت باشد! در این مطلب به بررسی راه‌های تشخیص روغن آرگان اصل و تقلبی پرداختیم و راهکارهای متعددی از جمله بررسی مواد تشکیل‌دهنده روغن آرگان، بررسی بسته‌بندی محصول، بررسی رنگ، بافت، عطر، رسوب و مطالعه برچسب توضیحات محصول و... را به شما عزیزان پیشنهاد دادیم. در نهایت اگر علاقه‌مندید تا خریدی بی‌دغدغه را تجربه کنید و روغن آرگان اصل و طبیعی را خریداری نمایید، پیشنهاد می‌شود تا خرید خود را از فروشنده‌ای مطمئن و معتبر انجام دهید! سایت بالسینو همواره آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است و با عرضه بسیاری از محصولات عطاری و روغن‌های گیاهی آماده است تا تمامی نیازهای شما در این حوزه را تأمین نماید. در پایان امید است که این مطلب برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.

توسط: رضا فتاح زاده

1401/07/18

برچسب ها:

دیدگاه شما

پذیرای نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.