ارتباط در واتس اپ

ارتباط در تلگرام

برو بالا

بهترین روش برای از بین بردن و درمان جوش

88

بهترین روش برای از بین بردن و درمان جوش

درمان جوش تقریبا دغدغه ی  همیشگی افرادی می باشد که به این معضل دچار هستند. عموم افرادی که به دنبال درمان جوش و لک می گردند افراد جوانی هستند که در سن بلوغ قرار دارند چون تقریبا همه ی افراد در این سن دچار جوش صورت می شوند و این امر انکار ناپذیر است. اما جوش چیست؟ چگونه می توان آن را از بین برد؟ راه های درمان جوش چیست؟ قطعی ترین روش برای درمان جوش چیست؟ در این مقاله پاسخ تمام این پرسش ها را دریافت خواهید کرد پس تا انتهای آن با ما بمانید.

جوش چیست؟

جوش در حقیقت یک عارضه ی شایع پوستی می باشد که عموما در دوران بلوغ نمایان می شود و بیشتر افراد در هر دو جنسیت آن را تجربه می کنند. این عارضه زمانی ایجاد می شود که منافذ پوستی یا محل فولیکول های مو با چربی های اضافه ،سلول های مرده و یا حتی عواملی غیر داخلی نظیر باکتری ها و یا ... پر می شوند. لازم به ذکر است جوش هایی که در دوران جوانی ایجاد می شوند عموما به جوش های هورمونی معروف هستند  که در اثر نوسانات هورمونی در دروان بلوغ ایجاد می شوند و از بین بردن آن ها یکی از معضلات جوانان در این سنین می باشد.

البته جوش صرفا محدود به دوره ی جوانی و یا عوامل هورمونی نمی باشد و اشخاص در سنین دیگر نیز می توانند دچار جوش شوند. از این رو است که اغلب افراد به دنبال راهکار های درمان جوش هستند. در ادامه این مقاله بخشی از راهکار هایی را که به درمان جوش منتهی می شود را برای شما دسته بندی کرده ایم که امیدواریم مفید باشد.

درمان جوش

درمان جوش یکی از دغدغه های اصلی افراد به ویژه در سن بلوغ می باشد ، چرا که داشتن جوش بر روی صورت چهره ی شخص را تماما به هم می ریزد و این امر به ویژه در اوج جوانی یک نوع فاجعه به حساب می آید. برای درمان جوش صورت راه های بسیار مختلفی به افراد پیشنهاد می شود  که قسمت زیادی از آن ها خانگی می باشد که گاها هم بدون هیچ گونه اثبات علمی هستند و یا نتایج برعکسی را به دنبال دارند بطوری که افراد با یک دوره استفاده نه تنها وضعیت صورتشان بهبود نمی یابد بلکه شرایط به مراتب بدتر می شود . این راهکار ها  اغلب خانگی بوده و با استفاده از درمان های خانگی عمل می کنند البته این بدین معنی نیست که همگی آن ها نتیجه ی عکس دارند و یا بلا استفاده هستند بلکه تنها بخشی از آن ها این معایب را دارند البته برخی دیگر نیز یا طول درمانشان زیاد است یا بسیار ضعیف هستند از این رو می باشد که افراد به دنبال راهکار های قوی تری هستند . ما در این مقاله قصد داریم تا  تعدادی از این روش ها را که برای درمان جوش به کار می رود به شما معرفی نماییم
همچنین در انتها نیز یک درمان شگفت انگیز برای جوش شما قرار داده ایم که یقینا تاثیر گذار خواهد بود لذا اگر می خواهید جوش صورتتان بصورت کامل درمان شود پس تا پایان این مقاله با ما باشید.

درمان جوش صورت با استفاده از یخ

یخ جزو آن دسته از موادی است که در خانه همگان یافت می شود اما جالب است بدانید که این ماده در درمان جوش و کاهش سرعت پیشروی آن بسیار موثر است. البته یخ صرفا برای مواردی کاربرد دارد که جوش هنوز عفونی نشده باشد. یخ سعی می کند تا التهاب این گونه جوش ها را کاهش دهد و میزان پیشروی آن ها را متوقف سازد. یخ با کاهش دمای خون سبب می شود تا غدد چربی منقبض شوند و میکروب ها و باکتری های آن ها به بیرون از پوست رانده شود.

نحوه ی  استفاده از آن به این صورت می باشد که یک تکه یخ را درون یک پارچه می گذارید و آن را روی جوش صورت می گذارید و چند ثانیه نگه می دارید سپس بردارید و با وقفه ی چند ثانیه ای مجددا این کار را تکرار کنید . این کار را به دفعات دلخواه و البته منظم تکرار کنید . این کار باعث می شود تا جوش در چند روز کم کم محو شود.

 

درمان جوش با لیمو

لیمو جزو آن دسته از میکروب کش های طبیعی است که می توان در درمان جوش بصورت طبیعی ار آن بهره برد. لیمو با داشتن میکروب کش های طبیعی می تواند ارگانسیم های میکروسکوپی بوجود آورنده ی جوش را از بین ببرد و علاوه بر این با خاصیت جمع کنندگی که دارد سبب انقباض غدد و بیرون راندن محتویات جوش به بیرون از پوست می شود.

برای این کار از یک گوش پاک کن استریل استفاده کنید و آن را به مقداری آب لیمو آغشته کنید و به پوست صورت خود بمالید این کار باعث می شود تا جوش های شما از بین برود. البته شما می توانید برای جوش های جدی تر مقداری دارچین را با آبلیمو مخلوط کنید و بصورت یک ماسک قبل از خواب به صورت خود بزنید. این کار باعث می شود تا جوش های شما سریع تر از بین برود.البته برای پوست های حساس به هیچ وجه از این ماسک استفاده نکنید.

استفاده از عسل برای درمان جوش

عسل جزو آن دسته از مواد میکروب کش بسیار معروف به حساب می آید که در درمان بیماری ها و از بین بردن میکروب های مختلف کمک بسیار می کند. عسل با این خاصیت خود سبب از بین رفتن میکروب های اطراف غدد چربی می شود و با از بین رفتن این میکروب ها سرعت بهبودی نیز افزایش می یابد.

نحوه ی استفاده از عسل برای درمان جوش به این صورت است که یک اپلیکاتور پنبه ای استریل را بر می دارید و آن را به عسل آغشته می کنید و سپس آن را به نقاط جوش دار صورت خود بمالید و اجازه دهید تا حدود 30 دقیقه به همان حالت بماند و سپس آن را با آب گرم بشورید البته اگر می خواهید سریع تر نتیجه یگیرید می توانید مقداری پودر دارچین را به عسل اضافه کنید تا کمی محکم تر شود و حالت خمیری سفت تری بخود بگیرد سپس این ترکیب را به صورت خود بمالید و اجازه دهید یک شب تا صبح بماند و بعد از آن با آب گرم آن را بشورید.

استفاده از عسل برای درمان جوش

استفاده از سیر در درمان جوش صورت

تقریبا هر یک  از ما به اندازه ای در مورد خواص دارویی سیر شنده ایم . این ماده ی معجزه آسا و البته بد بو می تواند در از بین بردن میکروب ها و عوامل بیماری زا بسیار موثر باشد علاوه بر این با داشتن سولفور می تواند به تسریع روند درمانی کمک های شایانی نماید.

سیر در طب های باستانی کهن از جمله هند ،آیورودا ، بسیار ارزشمند معرفی شده است به طوری که متخصصان طب سنتی آیورودا به خاصیت آن سوگند می خورند. این ماده دارای خاصیت های میکروب کشی ، خاصیت ضد ویروسی، تقویت سلولی ،ضد سرطان ،ضد قارچ و ... می باشد که بسیار حائز اهمیت است.

در طب سنتی سیر اولین پیشنهاد متخصصان برای درمان جوش ها رسیده بود به طوری که تنها این مورد را به مراجعین خود پیشنهاد می دادند. همچنین این ماده چون در ترکیبات خود سولفور داشت به راحتی می توانست التهاب ها را التیام بخشد.

روش استفاده ی  سیر برای درمان جوش به این صورت می باشد که یک حبه از آن را از وسط به دو نیم تقسیم می کنید و با قسمت های بریده شده جوش های صورت خود را ماساژ می دهید . و بعد از 5 دقیقه صورت خود را با آب ولرم می شورید. این کار را در دو نوبت در روز تکرار کنید تا شاهد خواص معجزه آسای آن باشید.

استفاده از آلوئه ورا برای درمان جوش صورت

آلوئه ورا جزو آن دسته از موادی است که درمان مشکلات پوستی بسیار مفید است . این ماده نه تنها سبب شادابی پوست می شود بلکه می تواند بسیاری از مشکلات پوستی از جمله جوش و التهاب ها را از بین ببرد . این ماده به راحتی می تواند قرمزی و زردی پوست شما را از بین ببرد و یک پوست شاداب و عاری از هر گونه مشکل را برای شما به ارمغان آورد. گرچه این ماده کمی دور از دسترس است اما استفاده ی آن می تواند در درمان جوش ها موثر باشد.

برای استفاده از  آن کافی است تا ژل آلوئه ورا را که در ساقه های آن وجود دارد را به پوست خود ( به ویژه قسمت هایی که جوش دارد ) بمالید و اجازه دهید تا 5 دقیقه بماند و سپس صورت خود را با آب گرم بشورید.

این کار را بصورت منظم و در روز های پی در پی انجام دهد تا شاهد اثرات معجزه آسای آن باشید.

استفاده از آلوئه ورا برای درمان جوش صورت

بهترین راه درمان جوش

اغلب روش هایی که در بالا خواندید در حقیقت روش هایی خانگی بوده که در اغلب موارد سرعت نتیجه بخشی آن ها بسیار کند بوده و یا ضمانتی برای اثر گذاری آن ها نمی باشد چون همگی در اثر تجربه بوده و تحقیقات آکادمیکی پشت آن ها نبوده است . اما اگر می خواهید بصورت کامل از شر جوش های صورت خود خلاص شوید و یا به دنبال دارویی هستید که صرفا برای درمان جوش ها ساخته شده است می توانید از پک پوست و صورت ما استفاده نمایید که در درمان جوش های صورت معجزه می کند.

توسط: رضا فتاح زاده

1397/12/16

برچسب ها:

دیدگاه شما

پذیرای نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.