ارتباط در واتس اپ

ارتباط در تلگرام

برو بالا

بهترین راه برای درمان و رفع کمر درد

82

بهترین راه برای درمان و رفع کمر درد

کمر درد جزو آن دسته از درد های شایعی می باشد که اغلب افراد به آن دچار می شوند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با کمر درد آشنا سازیم و بهترین راه درمان و رفع کمر درد را هم به شما معرفی نماییم که مشمول چند راهکار مختلف است.پس با ما همراه باشید.

کمر درد چیست؟

کمر درد به عنوان سومین دلیل مراجعه ی بیماران به مطلب های پزشکی عنوان می شود که طبق آمار جهانی بیش از 90 درصد مردم حداقل یک بار آن را در طول زندگی شان تجربه می کنند و همین امر سبب شده است تا پزشکان از دیر باز به فکر راهکاری هایی برای درمان و رفع کمر درد باشند که البته نتایج درخشانی هم حاصل شده است.

طبق آمار رسمی مرکز سلامت جهانی کمر درد سومین علت مراجعه به مراکز پزشکی بعد از سرماخوردگی و ضربه های فیزیکی می باشد. همچنین کمر درد اولین علت مراجعه به مطلب های ارتوپدی و متخصصان مغز و اعصاب می باشد.

بر طبق نتایج همین گزارش حدود 90 درصد مردم جهان حداقل یک بار در طول زندگی خود کمر درد را تجربه خواهند کرد و بیش از 50 درصد این تعداد برای بار دوم هم به آن دچار خواهند شد . همچنین می توان گفت تعداد بسیار زیادی از افرادی که دچار کمر درد می شوند تنها در کمتر از دو ماه درمان می شوند .

 کمر درد چیست؟

از اوایل تاریخ تا حدود 20 سال گذشته بیشتر افرادی که از کمر درد شکایت داشتند تنها افراد مسن بالای 55 سال بودند یعنی  بیشتر آن دسته از افرادی  بودند که در اثر کهولت سن و کاهش  توان ماهیچه های خود دچار کمر درد می شدند. اما طبق تحقیقات جدیدی که اخیرا صورت گرفته است این رقم اکنون به 30 سال رسیده است. به عبارتی این روز ها پزشکان به مراتب بیشتر از قبل شاهد مراجعه بیمارانی در حد فاصل 30 سال به بالا هستند که از کمر درد،درد گردن و... شکایت دارند. این امر نشان تاثیر زندگی شهری و کاهش تحرک بر روی سلامت جسمی مردم می باشد.

 انواع کمر درد

کمر دردها را عموما بر اساس دو فاکتور شدت درد و نوع درد  دسته بندی می کنند که این دو نیزخود به زیر دسته های کوچک تری تقسیم می شوند.

کمر درد ها را بر اساس شدت درد می توان به سه دسته ی گذرا،حاد و مزمن دسته بندی کرد .کمر درد گذرا همانطور که از نامش پیداست گذرا می باشد و ممکن است در اثر بلند کردن یک جسم سنگین و یا کشیدگی عضلات ستون فقرات باشد البته به هیچ وجه نباید آن را دست کم گرفت چون ممکن است در آینده رشد بسیار بیشتری را داشته باشد.

کمر درد های حاد نیز به آن دسته از کمر درد ها گفته می شود که کمتر از یک ماه از مدت زمان شروع آن ها گذشته باشد.دلیلی اصلی این دسته از کمر درد ها در حقیقت قرارگیری طولانی مدت در یک موقعیت نامناسب و یا ضربه به کمر می باشد که سبب آسیب بافتی در ناحیه ی کمر شده است. انواع کمر درد انواع کمر درد[/caption]

کمر درد مزمن به کمر دردی گفته می شود که بیش از یک ماه از بروز آن می گذرد  و علل اصلی آن هم عدم درمان بوده است. در حقیقت کمر درد مزمن همان کمر درد حاد می باشد که توجهی به درمان و رفع آن صورت نگرفته است.

فاکتور بعدی که کمر درد ها را بر اساس آن دسته بندی می کنند نوع درد می باشد که آن هم خود در سه دسته بندی قرار می گیرد که عبارتند. کمر درد موضعی ، راجعه و انتشاری که بسته به نوع و عملکرد دسته بندی شده اند.

کمر درد انتشار ی به کمر دردی گفته می شود که از یک ناحیه به ناحیه ی دیگر سرایت می کند. لازم به ذکر است که علت اصلی این نوع کمر درد ها ضایعات بافتی و احشایی می باشد  و کمتر پیش می آید که علت آن صدمات ستون فقرات باشد.

کمر درد های موضعی بر خلاف کمر دردهای انتشاری محدود به یک ناحیه ی خاص هستند و شخص بیمار می تواند این ناحیه را تشخیص دهد. اغلب این نوع کمر درد ها در اثر ضربه ایجاد می شوند.

کمر درد های انتشاری همانند کمر درد های راجعه می باشند با این تفاوت که منشا آنها اعصاب سیاتیکی نمی باشد بلکه بیشتر مربوط به مفاصل بین مهره ای و ربات های مربوطه می باشد.

دلیل کمر درد

کمر درد می تواند دلایل بسیار شایعی داشته باشد که از جمله آن های می توان قرار گیری وضعیت نامناسب بدن در حالت ایستاده و نشسته ، ضربات فیزیکی ، بیماری های مختلف و... می باشد.

لازم به ذکر است که علل کمر درد را خود به دو دسته ی مکانیکی و غیر مکانیکی طبقه بندی می کنند. این علل همانطور که از نام آنها مشخص است بیشتر دلایل فیزیکی و خارجی دارند. و عبارتند از ضربه به ستون فقرات ،ایستادن یا نشستن در حالت نامناسب  به مدت طولانی ،بلند کردن اجسام سنگین  و...

عموم این دلایل به سبک زندگی افراد مربوط می شود و می توان از آن ها پیشگیری کرد. اما علل غیر مکانیکی کمر درد شرایط متفاوتی دارد. این دسته از کمر درد ها در اثر پیشرفت بیماری های دیگری نظیر سرطان، بیمای های عفونی ، بیماری های التهابی  و یا مسمومیت به وسیله ی  فلزات سنگین مثل رادیوم می باشد.

تشخیص و درمان این گونه علل و بیماری ها مختصا باید توسط پزشکی متخصص صورت گیرد.

 

 درمان و رفع کمر درد

برای درمان و یا رفع کمر درد راه های مختلفی پیشنهاد می شود بسیاری بر روی پیشگیری و روش های آن متمرکز هستند که البته راهکار بسیار خوبی می باشد اما افرادی که دچار شده اند چه باید بکنند؟!

عموم راهکار هایی که برای درمان کمر درد پیشنهاد می شود بر مبنای یک سری تمرینات ورزشی هستند که سعی می کنند با گرم کردن و افزایش خون رسانی در ناحیه ی مذکور سبب افزایش سرعت بهبود آن شوند. اما قشر بسیاری زیادی از بیماران حتی توانایی کوچکترین حرکت را ندارند و یا حرکت درد آن ها را تشدید می کند.

بسیاری از افراد ماساژ را توصیه می کنند تا کمر درد شخص التیام یابد و برخی دیگر نیز مسکن های مختلف. اما در بین تمام راهکار های موجود یک راهکار تضمینی وجود دارد که تقریبا همه ی افراد مبتلا می توانند از آن استفاده نمایند و آن استفاده از روغن چهل گیاه  برای درمان و رفع کمر درد می باشد.

درمان و رفع کمر درد با روغن چهل گیاه

روغن چهل گیاه یکی از قدیمی و ترین و البته اثر گذار ترین نوع روغن های استفاده شده در طب سنتی می باشد که از چندین هزار سال قبل و در میان مصریان و چینیان باستان مورد استفاده قرار گرفته است و اثر بخشی آن در موارد بسیار زیادی به اثبات رسیده است از جمله این موارد می توان التیام درد های رماتسیم و کمر درد اشاره کرد.

روغن چهل گیاه همانطور که از نامش پیداست حاصل ترکیب عصاره ی چهل گیاه شفا بخش تشکیل ده است که از جمله
آنها می توان از عصاره هندوانه ابوجهل، عصاره رزماری، عصاره فلوس ، عصاره میخک ، عصاره فلفل قرمز ، عصاره بابونه ، عصاره شاهتره ، عصاره باریجه ، عصاره دارچین ، عصاره زنجبیل ، عصاره اسطوخودوس، و روغن های مفیدی چون : روغن کوهان شتر ، روغن شتر مرغ دست ساز ، روغن سقز ، روغن ببر ، روغن هسته انگور ، روغن زیتون ، روغن منداب ، روغن هویج ، روغن زیره ، روغن نارگیل ، روغن بنفشه ، روغن پیه غاز ، روغن کنجد و گیاهان دارویی کمیاب و ضد دردی چون قرص کمر و… را نام برد

کاربرد این روغن در التیام درد های رماتیسم و کمر بسیار معروف است از این رو است که بسیاری از متخصصان طب سنتی آن را پیشنهاد می کنند.

 

روش استفاده از روغن چهل گیاه برای درمان و رفع کمر درد

برای استفاده از روغن چهل گیاه در کمر درد حتما از این  روش استفاده کنید. ابتدا کمر یا ناحیه ی  درد خود را با دستمال تمیز کرده و از عدم خیس بودن آن اطمینان حاصل نمایید.

سپس با روغن چهل گیاه به مدت 5 تا 10 دقیقه نقطه ی مورد نظر را ماساژ دهید و اطمینان حاصل کنید که روغن مورد نظر کامل جذب شده است.در نظر داشته باشید که بعد از ماساژ به حمام نروید تا روغن چهل گیاه پاک نشود.

این عمل را روزی 2 الی سه بار و به مدت یک الی دو ماه مرتب انجام دهید تا شاهد نتیجه ی معجزه  آسای آن باشید.

البته در انتخاب روغن چهل گیاه اصل همواره دقت نمایید. همواره روغنی را انتخاب نمایید که لوگو و هولگرام های بهداشتی داشته باشد و از صحت ارگانیک بودن آن اطمینان پیدا کنید.

چنانچه تمایل به خرید روغن چهل گیاه ارگانیک دارید می توانید از این صفحه بازدید نمایید.

توسط: رضا فتاح زاده

1398/02/08

برچسب ها:

دیدگاه شما

پذیرای نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.