ارتباط در واتس اپ

ارتباط در تلگرام

برو بالا

معرفی ورزش هایی که قطر دستگاه تناسلی مردان را افزایش می دهد

390

معرفی ورزش هایی که قطر دستگاه تناسلی مردان را افزایش می دهد

این یک واقعیت شناخته شده است که هرچه پیرتر شویم، کوتاه‌تر هم می‌شویم. با این حال، برخی از افرادی که به یک تمرین خاص ورزشی، مانند حرکات کششی، یوگا یا پیلاتس پایبند هستند، می‌توانند از جمع شدن فضای بین مفصل‌های خود جلوگیری کرده و سلامت کلی بدن خود را تقویت کنند. همین موضوع در مورد طول و قطر دستگاه تناسلی مردانه نیز صادق است. اگر انجام تمرین‌های کششی و ورزش را در برنامه روزانه خود نداشته باشید، آلت تناسلی شما به مرور زمان کوچک‌تر خواهد شد و عملکرد جنسی آن نیز افت خواهد کرد.  پوست و بافت اضافی زیادی در قسمت دستگاه تناسلی مردانه وجود دارد که فقط منتظر کمی تمرین و کشش است. انجام تمرین‌هایی که برای افزایش قطر دستگاه تناسلی مردان طراحی شده‌اند، به شما کمک می‌کند تا ضمن اطمینان از سلامتیتان، از زندگی جنس خود بیشترین بهره را ببرید. قرن‌هاست که تمرینات کششی برای بزرگ کردن قطر دستگاه تناسلی مردانه در بسیاری از فرهنگ‌های آسیایی و آفریقایی انجام می‌شود. با این حال، به خاطر داشته باشید که سلامت قلب مردان بیشترین تاثیر را بر سایز و سلامت دستگاه تناسلی آن‌ها دارد. بنابرین، فارغ از تمرین‌های اختصاصی برای افزایش قطر دستگاه تناسلی مردانه، ورزش‌های هوازی را به طور روزانه در برنامه خود بگنجانید.

ورزش چگونه بر اندازه دستگاه تناسلی مردانه اثر می‌گذارد؟

ساختار و عملکرد آلت تناسلی مردانه به گونه‌ای است که پاسخ آن به ورزش‌های فیزیکی در مقایسه با سایر عضلات مثل پا، شکم و ... تا حدودی متفاوت است. آلت تناسلی مردانه در درجه اول از بافت‌های پیوندی، رگ‌های خونی و بافت عصبی تشکیل شده است. این ساختارهای داخلی با یک صفحه محکم از بافت همبند الاستیک احاطه شده‌اند. عضلات آلت تناسلی مردانه در دیواره رگ‌های خونی قرار گرفته‌اند و جریان خون و اندازه آلت تناسلی را به طور متناوب، از حالت خوابیده تا حالت ایستاده تنظیم می‌کنند. ورزش گردش خون را بهبود می‌بخشد. به خصوص در هنگام نعوظ باعث می‌شود خون بیشتری به داخل بدن سرازیر شده و خون کم‌تری از آلت تناسلی خارج شود و همین امر عملکرد اندام تناسلی را بهبود می‌دهد و از بسیاری مشکلات مانند اختلال نعوظ جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، اندام تناسلی مردانه دارای انبوهی از اعصاب است که به قسمت‌های مختلفی، از جمله عضله کوچک در بافت همبند، منشعب می‌شود. تکانه‌های عصبی موجود در این سیستم، بر جریان خون تأثیر می‌گذارند و در تغییراتی که گاه‌به‌گاه در اندازه آلت تناسلی مردانه تشخیص داده می‌شود، نقش مهمی دارند. ورزش با تولید تکانه‌های قوی‌تر و افزایش تعداد تکانه‌هایی که باعث تحریک پاسخ بافت آلت تناسلی، جریان خون و در نهایت افزایش اندازه آلت تناسلی می‌شوند، عملکرد این سیستم عصبی را بهبود می‌بخشد. 

عوامل اصلی لازم برای داشتن دستگاه تناسلی مردانه سالم 

برای این که بدانید چگونه از سلامت اندام تناسلی مردانه مراقبت کنید و علاوه بر آن، شانس افزایش قطر دستگاه تناسلی مردان را داشته باشید لازم است با عوامل موثر در این زمینه آشنا باشید. 

عضلات کف لگن قوی

اندام تناسلی مردانه صرفا عضله نیست، اگرچه بخشی از آن از یک عضله صاف تشکیل شده است. اندام تناسلی مردانه توسط عضلاتی معروف به عضلات لگن، کنترل می‌شود که به پایه آلت تناسلی متصل می‌شوند و با وارد کردن خون به آلت تناسلی و نگه داشتن آن، مسئول ایجاد نعوظ در دستگاه تناسلی مردانه هستند.  در میان مردان، افرادی که از ابتدا عضلات کف لگن ضعیفی دارند، به مرور زمان ضعف بیشتری را تجربه می‌کنند. این موضوع با افزایش سن، در نتیجه اختلال نعوظ، انزال زودرس و استقامت جنسی را کاهش می‌دهد. به همین دلیل تقویت دستگاه تناسلی مردانه با استفاده از تمریناتی که استقامت و مقاومت عضلات کف لگن را افزایش می‌دهند، برای تمامی مردان ضروری است. یکی کاربردی‌ترین این تمرین‌ها، تمرین کگل است. 

گردش خون سالم

اندام تناسلی مردانه نیز مانند سایر اندام‌ها برای عملکرد خود به خون احتیاج دارد. وجود جریان خون شدید برای راست شدن و راست ماندن آلت تناسلی مردانه ضروری است. دقیقاً مانند عضلات لگن، گردش خون در اندام تناسلی مردانه نیز، اغلب با افزایش سن کاهش می یابد و باعث اختلال در نعوظ و از دست دادن عملکرد جنسی در برخی از مردان می‌شود. برای سالم نگه داشتن آلت تناسلی مردانه به یک سیستم گردش خون قوی نیاز است که راه‌حل آن ورزش مداوم برای کل بدن و به طور اختصاصی برای دستگاه تناسلی مردانه است. از آنجا که اندازه آلت تناسلی برای مردان بسیار مهم است، در ادامه این مطلب به تمرین‌های موثر بر افزایش قطر دستگاه تناسلی مردان می‌پردازیم. 

کشش دستگاه تناسلی مردانه چیست؟

کشش اندام تناسلی مردانه به معنای استفاده از دست یا وسیله‌ای خارجی برای افزایش طول یا قطر دستگاه تناسلی مردانه است. به طور کلی، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد انجام تمرین‌های کششی می‌تواند سایز اندام تناسلی را افزایش دهد، اما نتایج این تمرین‌ها معمولاً کم است و در بعضی موارد، ممکن است حتی موقتی باشند. تعدادی از تمرین‌های ایمن کششی برای افزایش سایز دستگاه تناسلی به شرح زیر هستند.

تمرینات کششی دستی

تمرینات کششی دستی شامل استفاده از دست برای ماساژ بافت و ماهیچه‌های دستگاه تناسلی است. اگر چه تضمینی برای اثرگذاری این تمرین‌ها بر طول یا قطر دستگاه تناسلی مردانه وجود ندارد اما انجام آن‌ها خالی از ضرر است و حتی باعث بهبود عملکرد جنسی خواهد شد. البته فراموش نکنید که در هنگام تمرین نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • اگر هر یک از تمرین‌ها باعث ایجاد درد یا ناراحتی برای شما شد، تمرین کردن را متوقف کنید.
  • برای انجام این تمرین‌ها، کنار دیوار یا میز بنشینید یا بایستید.
  • این تمرینات را فقط یک یا دو بار در روز انجام دهید تا منجر به بروز آسیب برای شما نشوند.
  • در صورت دلخواه می‌توانید مدت زمان این تمرینات را طولانی‌تر، یا تعداد دفعات تکرار آن‌ها را بیشتر کنید.

روش انجام کشش دستی برای افزایش قطر دستگاه تناسلی مردانه

برای انجام کشش دستی دو روش وجود دارد. در روش اول باید ابتدا سر آلت تناسلی خود را بگیرید. سپس آلت تناسلی خود را به سمت بالا بکشید و بعد  ازگذشت حدود 10 ثانیه آن را بیرون بکشید. اندام تناسلی خود را برای 10 ثانیه دیگر به سمت چپ و سپس به سمت راست بکشید. این مراحل را یک یا دو بار در روز و به مدت حدود 5 دقیقه تکرار کنید. در روش دوم نیز مانند روش اول، ابتدا باید سر اندام تناسلی خود را بگیرید و سپس آن را به سمت بالا بکشید. به طور هم‌زمان، بر روی اطراف پایه آلت تناسلی خود فشار وارد کنید. این وضعیت را برای حدود 10 ثانیه حفظ کنید. در ادامه، این مراحل را با کشیدن آلت تناسلی مردانه به سمت چپ تکرار کنید و به پایه آلت تناسلی خود در سمت راست فشار وارد کنید و بعد جهت کشش و فشار را برعکس کنید (کشش به راست و فشار به چپ). این تمرین را یک بار در روز و به مدت 2 دقیقه تکرار کنید.

روش انجام جلکینگ برای افزایش قطر دستگاه تناسلی مردانه

جلکینگ یکی از ورزش‌های بسیار متداول و نتیجه‌بخش برای افزایش قطر دستگاه تناسلی مردانه است. برای انجام این ورزش به این ترتیب عمل کنید که ابتدا نوک انگشت اشاره و انگشت شست خود را طوری به هم بچسبانید که حرف O در میان آن‌ها شکل گیرد. حلقه O شکل ایجاد شده میان انگشتان خود را در پایه آلت تناسلی قرار دهید. حلقه را کوچک‌تر کنید تا زمانی که به دستگاه تناسلی مردانه فشار ملایمی وارد شود. انگشت اشاره و انگشت شست خود را با حفظ وضعیت قبلی، به آرامی به سمت سر آلت تناسلی حرکت دهید تا به نوک آن برسید. اگر انجام این حرکت برای شما دردناک بود، فشار انگشتان را کاهش دهید. این تمرین را هر روز یک بار و به مدت حدود 20 تا 30 دقیقه تکرار کنید.

تمرینات کششی با دستگاه

دسته دوم تمرین‌های کششی برای زیاد کردن طول یا افزایش قطر دستگاه تناسلی مردانه، با استفاده از پمپ آلت تناسلی مردانه انجام می‌شود. این پمپ را می‌توانید از داروخانه‌ها یا فروشگاه‌های لوازم بهداشتی تهیه کنید. برای انجام این تمرین‌ها الگوی زیر را دنبال کنید.

الگوی استفاده از پمپ اندام تناسلی مردانه

  • آلت تناسلی خود را درون محفظه پر از هوا قرار دهید.
  • از مکانیسم پمپ برای مکش هوای محفظه استفاده کنید. مکش هوا، خون را به آلت تناسلی شما می‌کشاند و باعث نعوظ آن می‌شود.
  • حلقه یا گیره همراه پمپ را به آلت تناسلی خود وصل کنید تا به مدت 30 دقیقه به حالت ایستاده باقی بماند. 
  • حلقه را بردارید.
  • فراموش نکنید که پس از استفاده از پمپ، اجازه ندهید خون بیش از 30 دقیقه در آلت تناسلی شما باقی بماند. انجام نعوظ برای بیش از چند ساعت می‌تواند به آلت تناسلی شما آسیب برساند.

خطرات و عوارض بالقوه استفاده از پمپ اندام تناسلی مردانه

استفاده از پمپ به اندازه تمرین‌های کششی دستی ایمن نیست و عوارضی را با خود همراه دارد. به طور مثال، در صورت استفاده بی‌دقت و خشن، این پمپ می‌تواند باعث پارگی در بافت‌ها یا آسیب به رباط‌هایی شود که آلت تناسلی مردانه را به بدن شما متصل می‌کند. این آسیب‌ها به طور بالقوه می‌توانند مانع توانایی نعوظ یا حفظ آن شوند.  بنابراین استفاده از این پمپ‌ها را حتما زیرنظر پزشک انجام دهید و هنگام استفاده از دستگاه کششی‌، دستورالعمل‌های پزشک را برای مدت زمان استفاده از آن دنبال کنید. استفاده طولانی‌تر از آن می‌تواند صدماتی را ایجاد کند که بر عملکرد اندام تناسلی مردانه تأثیر منفی می‌گذارند.

سایر عوارض جانبی استفاده از دستگاه کششی

  • خارش
  • کبودی یا تغییر رنگ جزئی
  • لکه‌های قرمز در امتداد آلت تناسلی
  • بی‌حسی
  • پارگی رگ

در صورتی که هر یک از این علائم بیش از دو روز طول کشید یا شدیدتر شد، به پزشک مراجعه کنید. پزشک می‌تواند علائم شما را ارزیابی کند و در مورد مراحل بعدی به شما مشاوره دهد.

تمرین کگل برای افزایش قطر دستگاه تناسلی مردانه و بهبود عملکرد آن

تمرینات کگل تمرینات آسانی است که باعث تقویت عضلات کف لگن می‌شود. این عضلات به کنترل جریان ادرار شما کمک می کنند و یکی از موثرترین راه‌ها برای کمک به مردان به منظور بهبود کنترل مثانه و عملکرد جنسی آن‌ها هستند. همان طور که می‌دانید، پروستات غده‌ای است به اندازه یک گردو، که در زیر مثانه و اطراف قسمت فوقانی مجرای ادرار قرار دارد. مجرای ادرار لوله‌ای است که ادرار را از طریق آلت تناسلی مردانه به خارج از بدن منتقل می‌کند. ماهیچه‌های زیادی وجود دارند که غده پروستات را احاطه کرده‌اند. این عضلات ممکن است در طول زمان ضعیف شوند. در بعضی موارد این ضعف می‌تواند باعث نشت ادرار شود که به آن بی‌اختیاری نیز گفته می‌شود. ایجاد قدرت در عضلات کف لگن می‌تواند در کنترل بهتر مثانه و جریان ادرار، به شما کمک کند. 

روش انجام تمرین کگل

برای شروع، عضلات مناسب را پیدا کنید. برای شناسایی عضلات کف لگن، ادرار را در میانه جریان متوقف کنید یا عضلاتی را که مانع از انتقال گاز می‌شوند، سفت کنید چون در این زمان‌ها، از عضلات کف لگن شما استفاده می‌شود. هنگامی که عضلات کف لگن خود را شناسایی کردید، می‌توانید تمرینات را در هر موقعیتی انجام دهید، اگرچه ممکن است در ابتدا انجام آن‌ها در حالت خوابیده راحت‌تر باشد. در مرحله بعد، عضلات کف لگن خود را سفت کنید، انقباض را به مدت سه ثانیه نگه دارید و سپس به مدت سه ثانیه شل شوید. چند بار پشت سر هم این کار را تکرار کنید. هنگامی که ماهیچه‌های شما قوی‌تر شدند، سعی کنید تمرینات کگل را هنگام نشستن، ایستادن یا راه رفتن نیز انجام دهید. یادتان باشد که برای دریافت بهترین نتیجه، فقط بر روی سفت شدن عضلات کف لگن تمرکز کنید. مراقب باشید عضلات شکم، ران یا باسن خود را خم نکنید. از نگه داشتن نفس خودداری کنید. در عوض، در حین تمرینات آزادانه نفس بکشید. این تمرین را 3 بار در روز تکرار کنید و برای هر بار حداقل سه مجموعه با 10 تکرار را در نظر بگیرید.

چه زمانی نتایج انجام تمرین‌های کششی برای افزایش قطر دستگاه تناسلی مردانه نمایان می‌شود؟

بروز نتایجی که شما از انجام تمرین‌های کششی دستی یا تمرین‌های کششی با دستگاه می‌گیرید، کاملا وابسته به روشی که انتخاب می‌کنید و میزان سازگاری شما با آن روش است. اما در حالت کلی، برای دستیابی به هرگونه تأثیر قابل توجه، باید بین 6 تا 12 ماه به طور مستمر (روزانه) تمرینات خود را ادامه دهید. نتایج برخی تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از پمپ آلت تناسلی مردانه می‌تواند نتایج بسیار سریع‌تری به بار آورد، اما این موضوع به صورت یک قاعده علمی اثبات نشده است. بنابرین بهتر است هر دو روش را امتحان کرده و از میان آن دو، روشی که با بدن شما سازگارتر هست را انتخاب کنید.

قطر دستگاه تناسلی مردان

در پایان، به یاد داشته باشید که در کنار ورزش‌های معرفی شده در این مطلب، استفاده از روش‌های سنتی و بدون عوارض جانبی راهکاری مناسب برای افزایش قطر دستگاه تناسلی مردان است. برای اطلاع از سایر روش‌های سنتی، می‌توانید از وبسایت مجموعه بالینسو بازدید کنید.

توسط: رضا فتاح زاده

1400/04/02

برچسب ها:

دیدگاه شما

پذیرای نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.