ارتباط در واتس اپ

ارتباط در تلگرام

برو بالا

راه های تضمینی برای از بین بردن و درمان جای جوش

107

راه های تضمینی برای از بین بردن و درمان جای جوش

جای جوش یکی از بد ترین عارضه های پوستی می باشد که می توانید به آن دچار شوید برای همین است که اغلب افرادی که به آن دچار هستند به دنبال درمان جای جوش و روش های آن هستند. در حقیقت جای جوش عموما به صورت بافت های ناهموار ، چاله ها و منافذ پوستی پر شده دیده می شود که یکی از بدترین عارضه های پوستی می باشد که یک شخص می تواند به آن دچار شود.متاسفانه حجم گستردگی این عارضه ی پوستی بسیار بالا می باشد به طوری که طبق آمار رسمی حدود 50 میلیون آمریکایی نیز بدان مبتلا هستند و البته همگی هم به دنبال راهی برای درمان جای جوش خود هستند. جای جوش ها عموما در دو نوع خفیف و عمیق هستند که نوع خفیف آن ها عموما به صورت خود به خودی  بعد از مدت زمان کوتاهی درمان می شود اما نوع عمیق آن نیاز به زمان بیشتر و البته استفاده از درمان های مختلف دارد.

جای جوش عمیق عموما ثمره ی جوش های بزرگ و  نیز بیش از اندازه دست زدن به آن ها می باشد. برخی از این جای جوش ها ممکن است تا آخر عمر همراه شما بمانند و جلوه ی صورت شما را بگیرند اما جای نگرانی نیست چرا که ما در این قسمت انواع روش های درمانی برای درمان جای جوش را به شما معرفی خواهیم کرد که به راحتی می توانید با استفاده از آن ها جای جوش های صورت خود را درمان کنید پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

درمان جای جوش

درمان جای جوش به صورت های متفاوتی انجام می شود اما عموما راه های خانگی و روش های شیمیایی بهترین شیوه های درمانی عنوان می شوند البته باید خاطر نشان کرد که گاهی روش های درمان خانگی باعث شدت بخشیدن بیشتر به این معضلات هستند و یا گاها مدت زمان تاثیر آن ها بسیار طولانی می باشد به طوری که عملا بازدهی در استفاده نخواهند داشت اما جای نگرانی نیست چراکه  در انتها یکی از دارو های مناسب را نیز برای شما قرار داده ایم پس بهتر است تا انتهای این متن را مطالعه نمایید.

درمان جای جوش

درمان جای جوش با استفاده از خراطین

گرچه شاید کمی عجیب به نظر بیاید اما روغن خراطین می تواند در درمان جای جوش تا حدی عالی موثر باشد . روغن خراطین با توجه به قابلیت حجم دهندگی که دارد میتواند با پر کردن فرورفتگی های ناشی از جوش و دست کاری جوش ، باعث درمان موضع مورد نظر شود. البته لازم به ذکر است که میکس روغن خراطین و روغن زالو  می تواند روند بهبودی را تسریع کند و  و رشد سلول های سالم را ترویج بخشد و این همان دلیلی است که باعث کم رنگ شدن جای جوش و بهبود آن می شود.

در این روش کافی است تا روغن را بر روی جای جوش خود بمالید.این کار را روزانه دو یا چند بار تکرار کنید تا بعد از مدتی شاهد نتیجه ی آن باشید.

درمان جای جوش با استفاده از گوجه فرنگی

گرچه شاید کمی عجیب به نظر بیاید اما تکه های گوجه فرنگی می تواند در درمان جای جوش تا حدی موثر باشد . گوجه فرنگی با داشتن ویتامین A و کاروتن ها می تواند باعث کم رنگ شدن جای جوش شود. البته لازم به ذکر است که گوجه فرنگی میزان زیادی هم آنتی اکسیدن دارد که می تواند روند بهبودی را تسریع کند و  و رشد سلول های سالم را ترویج بخشد و این همان دلیلی است که باعث کم رنگ شدن جای جوش می شود.

در این روش کافی است تا گوجه فرنگی را برش دهید و برش های آن را بر روی جای جوش خود بمالید.این کار را روزانه دو یا چند بار تکرار کنید تا بعد از مدتی شاهد نتیجه ی آن باشید.

 

درمان جای جوش با آبلیمو

آبلیمو یکی از موثرترین مواد در درمان عارضه های پوستی به حساب می آید که اتفاقا بسیار هم کاربردی است. این ماده حتی می تواند در درمان جوش هم موثر باشد. البته لازم به ذکر است تنها آبلیمو های طبیعی و بدون مواد افزودنی این خاصیت ها را دارند.

آبلیمو دارای آلفا هیدورکسی اسید (AHA) است که یکی از مواد اصلی در کرم های بر طرف کننده ی جوش و جای جوش به حساب می آید از این رو می باشد که اغلب افراد آبلیموی طبیعی را برای درمان جای جوش پیشنهاد می دهند.

برای استفاده از این ماده جادویی می بایست ابتدا آب یک لیمو تازه را با دست بگیرید و سپس آن را به کمی پنبه آغشته نمایید و به پوست صورت خود بمالید . البته اگر پوست صورتتان حساس است می توانید کمی آب به آن اضافه نمایید تا رقیق شود و پوست صورتتان را بیش از اندازه اذیت نکند. این کار را هر روز یک بار انجام دهید و بگذارید تا آبلیمو چند دقیقه روی صورتتان بماند و بعد با آب خنک آن را بشورید.

درمان جای جوش با آبلیمو

درمان جای جوش با جوش شیرین

جوش شیرین یا همان بی کربنات سدیم یکی از مهم ترین مواد در امر لایه برداری پوست به شمار می آید که اتفاقا بسیار هم قوی عمل می کند .این ماده می تواند با لایه برداری سلول های مرده ی پوست کمک شایانی به روشن شدن جای جوش های صورت شما بنماید.

برای استفاده از این ماده ابتدا می بایست یک شکل خمیر از آن تولید کنید به این منظور می بایست ابتدا مقداری از جوش شیرین را درون یک ظرف بریزید و مقدار آب به آن اضافه کنید و هم بزنید تا حالت خمیری مانند به خود بگیرید سپس ماده ی خمیری شکل را روی جای جوش صورت خود قرار دهید و بگذارید تا یک شب تا صبح بماند . البته اگر می خواهید بسیار بهتر جواب بگیرید بهتر است در دستورالعمل فوق گلاب را با آب جایگزین نمایید تا شاهد نتایج معجزه  آسای آن باشید.چراکه این ماده خاصیت درخشندگی بسیار بالایی دارد و می تواند به شفافیت پوست شما کمک های شایانی نمایند.

درمان جای جوش با جوش شیرین

استفاده از آب سیب زمینی برای درمان جای جوش

آب سیب زمینی یکی از بهترین و البته قدیمی ترین روش ها در درمان جای جوش به حساب می آید . در این روش کافی است تا سیب زمینی را بصورت لایه ای برش دهید وبر روی جای جوش های پوست صورت خود قرار دهید. و اجازه دهید تا 5 دقیقه روی آن بماند سپس با آب ولرم آن راشست و شو دهید. مواد موجود در آب سیب زمینی تاثیر فراوانی در روشن سازی پوست و نیز درمان جای جوش دارند.این کار به مدت چند هفته انجام دهید تا شاهد اثرات آن باشید.

 درمان جای جوش با استفاده از زردچوبه

زردچوبه جزو آن دسته از موادی می باشد که از گذشته های دور برای درمان جوش و جای جوش مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین این ماده در درمان کک و مک صورت نیز مورد استفاده قرار می گیرد. برای استفاده از این ماده ی معجزه آسا از روش زیر استفاده کنید. کافی است تا آبلیمو ،زردچوبه ، و شیر را با هم مخلوط کرده و یک ماده ی خمیری ایجاد کنید. سپس این ماده را به صورت خود  و نقاطی که جوش و یا جای جوش و لک دارند بمالید و اجازه دهید تا مقداری بماند و سپس آن را با آب ولرم بشورید.این ترکیب را بصورت مداوم و چند بار در هفته استفاده نمایید تا پوست صورت شما روشن شود و از دست  معضلات مخرب پوستی نجات پیدا کنید.

 

درمان جای جوش به وسیله ی سفیده ی تخم مرغ

شاید کمی برایتان عجیب باشد اما حقیقت امر این است که سفیده ی تخم مرغ نقش به سزایی در ترمیم پوست دارد. سفیده ی  تخم مرغ با داشتن ویتامین ها و آمینواسید های سرشار نقش بسیار زیادی در ترمیم دوباره پوست و از بین بردن جای جوش دارد . همچنین این ماده سبب جلوگیری از ایجاد جوش جدید می شود.

برای استفاده از این ماده ابتدا سفیده ی  تخم مرغ را درون ظرفی بریزید و سپس آن قدر هم بزنید تا کامل سفید شود و پف کند بعد آن را با انگشتان دست و یا یک پنبه بر روی پوست صورت خود بمالید. سعی کنید آن رابیشتر روی جای جوش ها بمالید و بعد آن را با آب ولرم بشورید. تکرار سه باره ی این کار در هفته سبب می شود تا پوست صورت شما بصورت کامل از هر گونه جای جوشی عاری شود.

البته در هنگام استفاده از این روش سعی کنید تا حدی با آن پوست خود را ماساژ دهید تا بصورت کامل جذب پوست شود. این امر سبب می شود تا میزان اثر گذاری این روش به مراتب بیشتر شود.

درمان جای جوش به وسیله ی سفیده ی تخم مرغ

درمان جای جوش با استفاده از خیار

خیار جزو آن دسته میوه هایی می باشد که سرشار از مواد معدنی و ویتامین ها می باشد که برای پوست بسیار ضروری و حیاتی می باشد و بدن نیاز دارد تا آن را برای بهبود پوست دریافت کند. خیار غنی از ویتامین A و پتاسیم می باشد و می تواند نقش مفیدی در التیام عارضه های پوستی از قبیل جای جوش داشته باشد.

برای استفاده از این ماده ی طبیعی کافی است تا برش های خیار را مستقیما روی پوست خود قرار دهید و اجازه دهید تا نیم ساعت بماند و سپس پوست خود را با آب ولرم بشورید و یا می توانی خیار را له یا رنده کرده تا آب آن را بگیرید و سپس آب آن را بر روی پوست صورت خود بمالید و اجازه دهید تا یک شب تا صبح بماند.

و صبح آن را با آب ولرم بشورید. خیار با داشتن مواد معنی بسیاری سبب می شود تا پوست صورت شما همواره روشن باشد . البته این نکته را مد نظر داشته باشید که این روش نمی تواند بصورت یک شبه جای جوش صورت شما را از بین ببرد اما در دراز مدت پوست صورت شما را روشن و صاف خواهد.

بهترین درمان جای جوش

جای جوش را تقریبا نمی توان با هر دارویی و یا روشی درمان کرد چون جای جوش کمی سر سخت از خود جوش است. روش های خانگی اغلب نمی توانند به خوبی از عهده ی این عارضه برآیند و یا برای رفع و اثر گذاری نیاز به زمان بسیار زیادی دارند. چنانچه شما به دنبال یک راه سریع و اصولی و بدون هیچ گونه عارضه ای برای درمان جای جوش خود هستید می توانید از دارو ی عطاری فتاح زاده استفاده نمایید.

توسط: رضا فتاح زاده

1397/12/18

برچسب ها:

دیدگاه شما

پذیرای نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.