ارتباط در واتس اپ

ارتباط در تلگرام

برو بالا

غذا برای زود انزالی

89

غذا برای زود انزالی

تعریف زود انزالی چیست؟

انزال قبل یا بلافاصله پس از دخول نوعی اختلال عملکرد جنسی است که در آن نیاز به ادرار کردن قبل یا کمی بعد از دخول رخ می دهد. این امر بر لذت جنسی تأثیر می گذارد و ممکن است باعث ایجاد درد روحی در فرد شود و همچنین بر رابطه سایه افکند. انزالی که خیلی زود اتفاق می افتد نشان داده شده است که اختلال عملکرد جنسی تأثیر منفی بر عزت نفس افراد دارد. علیرغم اینکه این یک بیماری نسبتاً شایع است، اغلب با انجام تنظیمات غذایی مناسب کنترل یا کنترل می شود. نتیجه توسط منبع اصلی مشکل تعیین می شود که در زیر توضیح داده شده است. تعدادی از مواد مختلف ممکن است باعث تاخیر در انزال شوند، از جمله موارد زیر.

شکلات با طعم تلخ

شکلات در کسانی که عاشق هستند احساسات هیجان را برمی انگیزد، بنابراین غیرمنتظره نیست که فروش شکلات در روزهای مهمی از سال به طور چشمگیری افزایش یابد. شکلات، علاوه بر توانایی آن در شیرین کردن پالت شما، دارای چندین مزیت اضافی است که آن را به هدیه ای عالی برای شخصی که می خواهید تبدیل می کند. شکلات یک محرک طبیعی تکانه های جنسی است و اغلب به عنوان قوی ترین (و خوشمزه ترین) تقویت کننده جنسی موجود در نظر گرفته می شود. شکلات همچنین حاوی اسید آمینه آرژنین است که نشان داده شده است که هیجان جنسی را بهبود می بخشد. اضطراب، تنش و ناامیدی جنسی ممکن است با خوردن شکلات تلخ که تأثیر مطلوبی بر سطح سروتونین و دوپامین در بدن دارد، کاهش یابد.

مارچوبه در جلوگیری از دفع زودرس مؤثر بوده است.

مارچوبه یک عنصر رایج در درمان های گیاهی آیورودا برای زگیل تناسلی در مردان و زنان است. اعتقاد بر این است که مارچوبه حاوی مواد شیمیایی گیاهی و گلیکوزیدهایی است که برای سلامت باروری مفید هستند زیرا مشکلات احتباس مثانه و التهاب را کاهش می دهند. آزمایش‌هایی که روی موش‌ها انجام شد نشان داد که عصاره مارچوبه توانایی افزایش میل جنسی را در آنها دارد. به گفته کلینیک مایو، نوشیدن 4 قاشق غذاخوری ریشه پودر شده مارچوبه در یک لیوان شیر ولرم دو بار در روز به جلوگیری از انزال زودرس کمک می کند، زیرا عنصری موثر در به تاخیر انداختن انزال است. مارچوبه را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا میل جنسی خود را تقویت کرده و شما را برای پیش بازی آماده کند. برنج با مارچوبه لیمویی یا مارچوبه پیچیده شده در ژامبون ممکن است یک غذای خوشمزه برای یک عصر عاشقانه در خانه با همسر یا شریک زندگی شما باشد.

موز

برای ایجاد تاخیر در انزال، بهتر است قبل از خواب یک کاسه تکه های موز خنک شده با عسل و گردوی خرد شده مخلوط کنید. موز حاوی آنزیم بروملین است که نشان داده است میل جنسی مردان را بهبود می بخشد و از انزال زودرس در مردان نیز جلوگیری می کند. توجه به این نکته ضروری است که موز سرشار از ویتامین B6 است زیرا این ویتامین برای عملکرد مناسب هورمون مردانه تستوسترون ضروری است. اگر می خواهید سطح تستوسترون خود را افزایش دهید و احتمال انزال زودرس را کاهش دهید، حتماً موز را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.

عدس و بروز تاخیر در انزال

تصور گسترده ای وجود دارد که فولات و اسید فولیک برای سلامت باروری زنان ضروری هستند. با این حال، این مواد مغذی به همان اندازه برای سلامت باروری مردان ضروری هستند. در بسیاری از تحقیقات، ارتباط واضحی بین اسید فولیک و اختلال عملکرد جنسی، به ویژه انزال زودرس نشان داده شده است. یک وعده عدس یا لوبیا 90 درصد نیاز روزانه شما به فولات را تامین می کند، در حالی که یک وعده لوبیا 90 درصد نیاز روزانه شما به فولات را تامین می کند. همچنین حاوی مقدار قابل توجهی پروتئین است که برای حفظ تعداد اسپرم سالم ضروری است. اگر سطح اسید فولیک خون شما پایین است، گنجاندن عدس در سالاد یا خورش ایده خوبی است، زیرا این ترکیبات ممکن است باعث تاخیر در انزال در افراد خاص شود.

تخم مرغ

به دلیل وجود مواد مغذی زیاد در تخم مرغ، آنها اغلب به عنوان یک غذای فوق العاده شناخته می شوند. با توجه به محتوای پروتئین بالای آن، تخم مرغ به عنوان یک رژیم غذایی مناسب برای باروری مردان در نظر گرفته می شود. دلیل دیگری که تخم مرغ باید در رژیم غذایی برای درمان زود انزالی گنجانده شود این است که حاوی ویتامین B1 است که به نام تیامین نیز شناخته می شود که در درمان این بیماری مفید است. بر اساس تعدادی از مطالعات، کمبود تیامین با خستگی و اعتماد به نفس ضعیف همراه است که هر دو با انزال زودرس مرتبط هستند. شما باید غذاهای غنی از تیامین را در رژیم غذایی خود بگنجانید زیرا نشان داده شده است که باعث بهبود خلق و خو و به تعویق انداختن انزال در طول روابط جنسی می شود. پرتقال، جو و غلات کامل همگی منابع عالی تیامین هستند و شما باید آنها را در برنامه منظم صبحگاهی خود بگنجانید.

هویج

Huich سرشار از ویتامین‌ها، از جمله ویتامین A، ویتامین E، ویتامین K، بیوتین (ویتامین B7) و نیاسین (ویتامین B3) از جمله ویتامین B3 است. برخی از این ویتامین ها ممکن است با افزایش توانایی تولید مثل، برای سلامت جنسی مردان و زنان مفید باشد. داشتن جریان خون کافی به عضلات آلت تناسلی ناشی از خوردن هویج ممکن است به جلوگیری از انزال زودرس کمک کند زیرا گردش خون را بهبود می بخشد و جریان خون را در آن ناحیه افزایش می دهد.

کرفس

اکثر موارد انزال زودرس ناشی از مسائل فیزیولوژیکی است. استرس و نگرانی باعث شلیک اعصاب خاصی در بدن می شود که باعث انزال می شود. در نتیجه کار بیش از حد اعصاب، یک مرد بیشتر مستعد انزال سریعتر است. تاثیر ویتامین ها بر خلق و خو مورد مطالعه قرار گرفته است و نشان داده شده است که افزایش مصرف ویتامین B2 (ریبوفلاوین) و ویتامین B6 (پیریدوکسین) با کاهش سطح استرس مرتبط است. برای بهره مندی از این ویتامین ها، کرفس باید تا حد امکان در برنامه غذایی روزانه شما گنجانده شود. کرفس را انتخاب کنید که ترد و به رنگ سبز روشن باشد، زیرا این نوع کرفس نسبت به انواع دیگر دارای محتوای غذایی بیشتری است.

ماهی

ماهی هایی مانند سالمون، ماهی تن و ساردین غنی ترین منابع ویتامین D هستند که ممکن است مصرف کنید. علیرغم این واقعیت که عملکرد دقیق ویتامین D در سلامت باروری مردان نامشخص است، مطالعات متعدد نشان داده اند که کمبود ویتامین D تأثیر قابل توجهی بر تولید، کیفیت و کمیت اسپرم دارد. املت ماهی سالمون و پنیر یک روش مغذی و در عین حال لذیذ برای تضمین دریافت ویتامین D مورد نیاز بدن است، زیرا هر سه غذا منابع عالی این ویتامین هستند.

قارچ

قارچ‌ها، به‌ویژه قارچ‌های شیتا، سرشار از تعدادی مواد مغذی هستند که برای سلامت باروری مردان مفید هستند. آنها منبع عالی کولین هستند، که نشان داده شده است که تأثیر مفیدی بر تاخیر در انزال دارد. آزمایشات روی حیوانات نشان داده است که جذب بهینه روی سطح تستوسترون و پرولاکتین را افزایش می دهد و در عین حال هماهنگی و قدرت عضلانی را نیز بهبود می بخشد.

آووکادو

با توجه به این واقعیت که آنها پایه پاتوفیزیولوژیکی یکسانی دارند، انزال زودرس هم با بیماری قلبی و هم با سلامت قلب مرتبط است. بر اساس یک مطالعه سیستماتیک، مردانی که سطح منیزیم پایینی دارند بیشتر در معرض آسیب زود انزالی هستند، اما هنوز رابطه دقیق بین این دو مشخص نشده است. آووکادو منبع خوبی از منیزیم است و در نتیجه باید در رژیم غذایی گنجانده شود تا از بروز انزال زودرس جلوگیری شود. با توجه به محتوای بالای منیزیم در همه این غذاها، ممکن است یک کاسه آووکادوی تکه تکه شده با زغال اخته، هندوانه و تکه های بادام برای صبحانه بخورید.

توسط: رضا فتاح زاده

1400/09/13

برچسب ها:

دیدگاه شما

پذیرای نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.