ارتباط در واتس اپ

ارتباط در تلگرام

برو بالا

عوارض مصرف غلط سیاه دانه

171

عوارض مصرف غلط سیاه دانه

امروزه بسیاری از افراد به صورت خودسرانه اقدام به مصرف سیاه دانه می کنند که این کار می تواند تبعات بسیار زیادی را برای این افراد به همراه داشته باشد. بدون شک اگر شما هم با عوارض مصرف غلط سیاه دانه آشنا شوید به هیچ وجه به صورت خودسرانه و نادرست اقدام به مصرف آن نخواهید کرد. امروزه سیاه دانه تبدیل به یکی از خوراکی های شده است که افراد به طرق مختلف اقدام به مصرف آن می کنند، شاید برای شما جالب باشد که بدانید این کار عوارضی بسیار مشکل ساز را برای شما به همراه خواهد داشت. با ما در این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره عوارض مصرف غلط سیاه دانه بدست بیاورید و بیشتر با این عوارض آشنا شوید. ما در این مطلب توضیحات کاملی را در خصوص عوارض مصرف غلط سیاه دانه به شما ارائه خواهیم داد.

بیماری های کلیوی با مصرف نادرست سیاه دانه

شاید یکی از مهمترین عوارض مصرف غلط سیاه دانه تاثیر بسیار زیاد آن بر روی کلیه ها باشد. اگرچه هنوز این موضوع به صورت رسمی تایید نشده است ولی در بسیاری از آزمایش هایی که بر روی حیوانات آزمایشگاهی از جمله موش ها انجام شده است مصرف غلط سیاه دانه می تواند به میزان زیادی بر روی کلیه ها تاثیر گذار باشد. به همین علت است که امروزه پزشکان به افرادی که با مشکلات کلیوی روبرو هستند توصیه می کنند که حتما بر روی مصرف سیاه دانه و محصولاتی که از سیاه دانه تولید می شوند کنترل داشته باشند و به هیچ وجه به صورت خودسرانه اقدام به مصرف آن نکنند.

ایجاد مشکلات پوستی یکی از عوارض مصرف غلط سیاه دانه

مصرف سیاه دانه و بارداری

یکی از نکات بسیار مهمی که در خصوص عوارض مصرف غلط سیاه دانه باید بدانید این است که امروزه در آزمایشات علمی به اثبات رسیده است که مصرف نادرست سیاه دانه می تواند به میزان زیادی بر روی بانوان باردار تاثیر گذار باشد و حتی در مواردی باعث سقط جنین بانوان باردار شود. دلیل این تاثیر منفی بر روی بارداری و جنین این است که سیاه دانه می تواند به صورت مستقیم بر روی انقباض ماهیچه های رحم تاثیر گذار باشد که این انقباض نیز فشار زیادی را به جنین وارد می کند و به همین علت است که معمولا در برخی از موارد باعث سقط جنین می شود. شاید گمان کنید که مصرف روغن سیاه دانه تاثیر چندانی ندارد ولی باید بدانید که امروزه پزشکان نیز معمولا توصیه می کنند که در دوران بارداری اقدام به مصرف سیاه دانه و هیچ یک از محصولاتی که از سیاه دانه تولید می شوند نکنید. علاوه بر این باید دقت داشته باشید که مصرف سیاه دانه می تواند چرخه طبیعی قاعدگی شما را نیز تغییر داده و از این طریق در دوره بارداری بر روی شما تاثیر گذار باشد.

آیا تاثیر بر فشار خون نیز از عوارض مصرف غلط سیاه دانه است؟

امروزه یکی از مهمترین مسائلی که درباره عوارض مصرف غلط سیاه دانه برای بسیاری از افراد پیش آمده است این است که مصرف سیاه دانه چه تاثیری بر فشار خون دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که به صورت کلی مصرف سیاه دانه نه تنها عوارضی برای فشار خون ندارد بلکه می تواند تاثیر مثبتی نیز در کنترل آن داشته باشد و به همین علت افرادی که با این مشکل روبرو هستند معمولا به مصرف سیاه دانه روی می آورند ولی با این حال باید به یک نکته بسیار مهم توجه داشته باشید و آن این است که سیاه دانه تنها در صورتی که می تواند برای فشار خون مفید واقع شود که اولا شما به بیماری های قلبی مبتلا نباشید و مشکلات قلبی و عروقی نداشته باشید و دوما با استفاده از داروهای دیگر برای درمان فشار خون تحت درمان نباشید. در صورتی که هر یک از این دو شرایط برقرار نباشد مصرف غلط سیاه دانه می تواند عوارض بسیار شدیدی را برای شما در پی داشته باشد و به میزان زیادی مشکل ساز شود.

ایجاد مشکل در معده و شکم

سیاه دانه به خودی خود به احتمال بسیار کمی مشکلات شکمی را برای شما ایجاد می کند ولی اگر با روغن های گیاهی آشنایی داشته باشید حتما می دانید که در بسیاری از مواقع می توانند مشکلات شکمی متعددی را برای شما ایجاد کنند. یکی از مهمترین مشکلاتی که روغن سیاه دانه می تواند برای شما ایجاد کند و می توان به آن به چشم یکی از عوارض مصرف نادرست سیاه دانه نگاه کرد حالت تهوع در برخی از افراد است، اگر شما هم خیلی سریع دچار نفخ می شوید به شما توصیه می کنیم به هیچ وجه اقدام به مصرف روغن سیاه دانه نکنید. مصرف این روغن می تواند به میزان زیادی باعث نفخ شما شود. علاوه بر این مصرف روغن سیاه دانه می تواند باعث استفراغ و همینطور اسهال نیز شود. بنابراین حتما در مصرف این روغن دقت کافی داشته باشید.  

تداخل دارویی از مهمترین عوارض مصرف غلط سیاه دانه

علاوه بر تمامی مواردی که تا به این جای این مطلب برای شما بیان کردیم یکی دیگر از مهمترین عوارض مصرف غلط سیاه دانه این است که مصرف این دانه روغنی در کنار برخی از داروها می تواند مشکلات زیادی را برای شما ایجاد کند. یکی از مهمترین مواردی که معمولا پزشکان توصیه می کنند به هیچ وجه اقدام به مصرف این دانه روغنی نکنید در افرادی است که به سرطان مبتلا هستند و قصد شیمی درمانی دارند. افرادی که شیمی درمانی و یا پرتو درمانی می کنند معمولا اگر اقدام به مصرف سیاه دانه کنند با مشکلات زیادی روبرو می شوند چرا که این دو با یکدیگر تداخل دارند و از آنتی اکسیدانی که با استفاده از مصرف غلط سیاه دانه در بدن شما تولید شده است به میزان بسیار زیادی از تاثیر پرتو درمانی و یا شیمی درمانی در بدن شما جلوگیری خواهد کرد.

سیاه دانه و جلوگیری از لخته شدن خون

یکی دیگر از عوارض مصرف غلط سیاه دانه این است از لخته شدن خون جلوگیری می کند. همانطور که می دانید بدن به صورت خودکار فرایندی دارد که باعث لخته شدن خون می شود و این موضوع در خونریزی های کوچک باعث می شود تا خونریزی شما خیلی سریع متوقف شود. علاوه بر این برخی از داروها نیز می توانند به لخته شدن سریع خون کمک کنند. با این حال باید بدانید که مصرف سیاه دانه و مصرف بیش از حد آن می تواند این سیستم بدن را تا حد زیادی کند کرده و از لخته شدن خون شما جلوگیری کنند. بنابراین اگر شما هم با مشکل لخته شدن خون روبرو هستید حتما سعی کنید از مصرف سیاه دانه خودداری کنید تا از بروز مشکلاتی از قبیل عدم لخته شدن خون در هنگام خونریزی جلوگیری کنید.

توسط: رضا فتاح زاده

1399/05/28

برچسب ها:

دیدگاه شما

پذیرای نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.