ارتباط در واتس اپ

ارتباط در تلگرام

برو بالا

روغن کندش اصل را از کجا تهیه کنیم؟

140

روغن کندش اصل را از کجا تهیه کنیم؟

آیا تا به حال از روغن شوره سر برای تقویت مو و ابروهای خود استفاده کرده اید؟ به نظر شما بهترین کیفیت روغن اصلی چیست؟ اکثر خانم ها در اثر استفاده از شوینده ها و شامپوهای نامناسب، رنگ های شیمیایی و نرم کننده های شیمیایی، آلودگی هوا، استرس و تنش، رژیم غذایی نامناسب و استفاده از برخی داروها از ریزش موی قابل توجهی رنج می برند.

اگر شما هم ریزش مو، نازک شدن ابروها و مژه های کم پشت دارید، می توانید از روغن شوره سر برای تقویت موهای خود، کاهش فر و افزایش ابرو و مژه استفاده کنید.

از دیگر ویژگی ها و کاربردهای روغن کندش می توان به تیره شدن مو و تقویت پوست سر اشاره کرد و در این مقاله شما را با خواص، فواید، روش مصرف، مراحل تهیه و کاربردهای روغن اصل کندش در فروشگاه اینترنتی بالینسو آشنا می کنیم، پس با ما همراه باشید. .

روغن کندش چیست؟

هلیبور سفید در هند رشد می کند و ریشه آن عمدتاً در پزشکی استفاده می شود. ریشه گیاه سیاه و داخل آن سفید مایل به زرد با بوی تند است.

روغن شوره سر که به روغن هلیبور سفید نیز معروف است برای درمان آرتریت روماتوئید، رشد و تقویت مو، شوره سر و ریزش مو و سفید کردن موها استفاده می شود. برای استخراج و روغن کاری گیاه باید از روغن های پایه مانند روغن بادام شیرین و روغن زیتون استفاده کرد.

گیاه کندش با حروف فارسی دیگر از جمله بخ کرزن، کندس، کندشه و رقیقه نیز شناخته می شود. ریشه گیاه حاوی آلکالوئیدهای سمی از جمله وراترین است که باعث گشاد شدن عروق خونی و کاهش فشار خون می شود.

روغن از ریشه گیاه استخراج می شود و عمدتاً به صورت خارجی استفاده می شود. همچنین در بخش داروسازی در پمادها برای تسکین دردهای عصبی و ضد روماتیسم استفاده می شود.

جذاب ترین جنبه گیاه کندش این است که ویژگی های آن تا 20 سال دوام می آورد. گرد و غبار گیاه کندش در تماس با چشم به شدت آسیب می بیند و در صورت ورود به بینی باعث عطسه می شود. پودر گیاهی پوست را به صورت موضعی گزگز می کند و یک تا دو گرم از آن کشنده است.

مهم ترین خواص و فواید روغن کندش اصل

روغن کندش  کمترین توجه را در بین روغن های گیاهی که همه ما با آن ها می شناسیم به خود جلب کرده است. با افزایش سن، اکثر مردان و زنان ریزش مو، ریزش ابرو، ریزش مژه، سفیدی مو و شوره سر را تجربه می کنند و روغن شوره سر عمدتاً برای کسانی که می خواهند ریزش مو، شوره سر و تقویت مژه های خود را درمان کنند، استفاده می شود. روغن کندش فواید شگفت انگیزی برای کاهش فر، تقویت مو، پوست سر، تیره شدن موها و تقویت رشد ابروها دارد.

معجزه خواص روغن کندش برای مو

اگر نگران ریزش مو هستید، می توانید از روغن شوره سر برای کمک استفاده کنید. با استفاده مکرر از روغن شوره سر به مدت دو تا سه ماه و استفاده 3 تا 5 بار در هفته شاهد بازسازی مو خواهید بود. البته برخی توصیه می کنند که چون روغن آن گرم و خشک است، طبیعتاً از آن استفاده کنند.

افراد سرد مزاج می توانند 5 بار در هفته از روغن کندش استفاده کنند، در حالی که طبع گرم می توانند 3 بار در هفته از روغن کندش استفاده کنند و پس از هر بار مصرف، مو و پوست خود را بشویند.

یونس حیدری محقق طب سنتی معتقد است که کم کاری تیروئید عامل اصلی ریزش مو است. نوازش موهای خود با روغن آهسته به تقویت و ضخیم شدن موهای شما کمک می کند.

روغن شوره سر برای بازسازی مو ممکن است کمی طول بکشد، اما اگر به طور مکرر از آن استفاده کنید، فواید آن را خواهید دید. علاوه بر این، روغن شوره سر به ویژه برای از بین بردن شوره سر، شوره سر و شپش موثر است.

چند ساعت قبل از حمام کردن، می توانید از روغن روشن کننده برای تقویت موهای خود استفاده کنید و آن را روی موها و پوست سر خود ماساژ دهید. همچنین ممکن است قبل از استفاده آن را کمی گرم کنید تا روغن بیشتری از مو و پوست سرتان جذب شود.

رفع موخوره مو

یکی از بهترین خواص روغن شوره برای مو، استفاده از روغن شوره سر است. استفاده از روغن شوره سر برای از بین بردن موخوره باعث تشکیل لایه ای روی موهای شما می شود و از ریزش آب و خشکی آن جلوگیری می کند.

اگر موهای وز و خشک دارید، ساقه موهایتان را هر شب با روغن داغ به مدت سه هفته ماساژ دهید، سپس صبح روز بعد بدون شامپو بشویید و این کار را شب تکرار کنید.

پروفسور ضیایی که در زمینه طب سنتی فعالیت می کند، خاطرنشان کرد: افراد می توانند دو ساعت قبل از استحمام از روغن سیاه دانه به همراه روغن روشن کننده و محلول رزماری برای رشد و تقویت موهای خود برای پوست و مو استفاده کنند. "سابیدن."

بسیاری از افرادی که از روغن کندش برای درمان ورم ملتحمه استفاده کرده اند، گزارش کرده اند که اثر معکوس داشته است.

دلیل این امر این است که روغن کند علاوه بر گرم شدن، خاصیت خشکی نیز دارد که برای این افراد مشکلاتی ایجاد کرده است. ممکن است با ترکیب روغن کندش با روغن نارگیل یا روغن آرگان این مشکل را برطرف کنید.

روش دیگر برای تقویت رشد مو این است که پودر را با روغن زرده تخم مرغ ترکیب کنید و آن را به موهای خود بمالید. به همین دلیل 60 سی سی روغن زرده تخم مرغ را با 10 گرم دانه پودر شده ترکیب کرده و در فواصل معین به سر بمالید.

تیره کردن مو

یکی دیگر از خواص عالی روغن شوره برای مو، توانایی تیره کردن موها است. روغن کندش از سفید شدن موها جلوگیری می کند و تکثیر رنگدانه ها را تحریک می کند. پس از مدتی استفاده از روغن کندش، شاهد بازگشت رنگ به موهای خود خواهید بود و سفیدی موها از بین می رود. برای سفید کردن موها، از روغن دیر خشک شونده همراه با روغن سیاه دانه استفاده کنید.

به سادگی چند قطره روغن روشن کننده به رنگ موهای خود اضافه کنید تا آن را تیره کند. همچنین اگر موهایتان سفید می شود، می توانید از روغن روشن کننده برای جلوگیری از سفید شدن مو استفاده کنید.

روغن اصلی موها را تقویت می کند و در عین حال ریشه مو را ضخیم می کند و ضخیم شدن و بازسازی مو باعث می شود موهای شما تیره تر به نظر برسد. روغن استرس به ثابت نگه داشتن رنگدانه های رنگ مو کمک می کند و از محو شدن آنها جلوگیری می کند. برای تثبیت رنگ موی شیمیایی در افرادی که از رنگ موی صنعتی استفاده می کنند، می توان از روغن شوره سر استفاده کرد.

خواص روغن کندش برای رشد مژه

بیشتر خانم های جوان دوست دارند مژه های پرپشت و جذابی برای تکمیل آرایش چشم خود داشته باشند. یکی از ساده ترین راه ها برای تقویت رشد مژه استفاده از روغن کدر است. برای استفاده از روغن آهسته برای رشد مژه ها، چشمان خود را ببندید و با انگشتان دست یا برس ریمل به مژه های خود روغن بزنید. مراقب باشید که روغن وارد چشم شما نشود.

خواص روغن کندش برای ابرو

هر خانمی آرزوی داشتن ابروهایی زیبا و پرپشت را دارد. یکی از مفیدترین خواص روغن ابرو، توانایی آن در جلوگیری از ریزش ابرو و تقویت رشد ابرو است. افرادی که می خواهند برای پرپشت شدن ابروهای خود از روغن آهسته استفاده کنند، می توانند ابتدا آنها را هر شب با شامپو بچه بشویند و سپس با استفاده از گوش پاک کن یا برس آرایشی هر شب آنها را در روغن آغشته کنند. آن را روی ابروهای خود بمالید و سپس صبح روز بعد آن را بشویید.

خواص روغن کندش برای تقویت پوست سر

استفاده از روغن لاغری برای تقویت پوست سر نیز مفید است. این روغن حاوی مواد مغذی است که با ماساژ دادن به فولیکول‌های مو، ویژگی‌های آن‌ها را منتقل می‌کند، پوست سر را تقویت کرده و رشد مو را تقویت می‌کند.

روغن طبیعی شوره سر می تواند بر افراد دارای مو و پوست چرب تأثیر بگذارد و میزان چربی مو و پوست آنها را مدیریت کند. می توانید روغن عصاره و روغن اسپند را ترکیب کنید تا اثربخشی آنها را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. چیزهایی که روغن می تواند برای پوست و موی شما تنظیم کند، بنابراین روی پوست سر تأثیر می گذارد

کاربردهای درمانی روغن کندش اصل

روغن کندش علاوه بر خواص منحصر به فرد خود، طیف وسیعی از کاربردهای دارویی را نیز ارائه می دهد. درمان شوره سر و قارچ پوست، درمان دردهای روماتیسمی، آرتروز، کمردرد، واریس، درمان سینوزیت، از بین بردن شپش سر و درمان داروهای بیهوشی ناشی از صرع همگی از کاربردهای درمانی روغن شوره سر هستند.

 خواص روغن کندش برای تسکین دردهای مفصلی

افراد مسن، مانند پدربزرگ و مادربزرگ، مستعد ناراحتی مفاصل، آرتروز و کمردرد هستند و داروهای شیمیایی تسکین چندانی ندارند. می توانید هفته ای سه بار و به مدت شش ماه روغن را روی روغن بمالید و در مجموع هر بار 20 دقیقه. پس از چند ساعت مفاصل خود را مالش دهید و بدن خود را تمیز کنید. روغن استرس در طبیعت گرم می شود که جریان خون را بهبود می بخشد و شریان هایی را که به گردش خون متصل می شوند را گشاد می کند و در نتیجه اکسیژن رسانی را بهبود می بخشد.

روغن کندش برای درمان شوره سر

امروزه بسیاری از افراد از شوره سر رنج می برند و محصولات ضد شوره سر بی اثر هستند. روغن های شوره سر به دلیل خواص ضد باکتریایی خود در درمان شوره سر و قارچ های پوستی نیز موثر هستند.

روغن کندش برای درمان شپش

روغن کندش مزایا و کاربردهای دیگری نیز دارد. با این حال، امروزه شپش به اندازه گذشته در موها شایع نیست. با این حال، این بدان معنا نیست که آنها کاملاً غایب هستند. برای از بین بردن و پیشگیری از شپش، افراد مبتلا به این بیماری باید از روغن آرام بخش همراه با روغن اسپند استفاده کنند.

استفاده از روغن کندش چه عوارضی دارد؟

روغن آرام بخش طبیعی به ویژه به ریه ها آسیب می رساند و باعث غش می شود. طبیعت روغن آهسته گرم است و مصرف آن برای مزاج آتشین ممکن است به اندازه دو درم کشنده باشد. روغن کشش را می توان با کتیرا یا شیر تازه درمان کرد و اثرات نامطلوب اضافی روغن کشش شامل خستگی و تشنگی، مشکل توجه و درد معده است.

پودر کندش در صورت وارد شدن به چشم آسیب قابل توجهی به چشم وارد می کند. همچنین ریشه های گیاه کندش به دلیل سمی بودن باید دور از دسترس کودکان نگهداری شود و با احتیاط مصرف شود.

نحوه مصرف روغن کندش چگونه است؟

1- ابتدا محل را با آب و صابون تمیز کنید.

2- چند قطره روغن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید و به آرامی ماساژ دهید تا کاملا جذب پوست شود.

3- بعد از 2 ساعت ناحیه آسیب دیده را با آب ولرم بشویید.

هر دارویی، به ویژه داروهای گیاهی، نیاز به زمان و کاربرد مداوم دارد تا نتیجه مورد نظر در فرد مورد نظر حاصل شود. برای موفقیت، تمام داروهای گیاهی باید به طور منظم برای حداقل سه ماه استفاده شوند.

در صورت استفاده از اسانس روی موهایتان حداکثر ۸ ماه و حداقل ۲ ماه باید استفاده کنید و هر ۴۰ روز یکبار به پوست سر و موها استراحت دهید.

دلیل اینکه حداقل مدت مصرف عموماً 8 ماه است به این دلیل است که اگر موهای شما در این مدت رشد کرد باید از روغن شوره سر برای تقویت آنها استفاده کنید و دلیلی که ذکر شد حداقل استفاده از روغن شوره سر به دو مورد محدود است. ماه ها. اگر روغن شوره سر در این مدت با پوست سر و موهای شما سازگار باشد، شاهد رشد موهای بسیار ظریف خواهید بود.

روغن را باید 5 ساعت قبل از حمام استفاده کنید یا می توانید آن را در شب به ناحیه مورد نظر بمالید و صبح آن را بشویید.

اگر از روغن تسکین دهنده طبیعی برای تسکین درد استفاده می کنید، ناحیه مناسب را هر شب به مدت ۱۵ دقیقه قبل از شستشوی صبح با روغن تسکین دهنده ماساژ دهید.

روغن شوره سر برای جوش های صورت یکی دیگر از فواید روغن شوره سر است و ممکن است با ماساژ صورت خود با چند قطره روغن شوره به مدت سه روز و سپس شستن ناحیه، جوش ها را از بین ببرید.

طرز تهیه روغن کندش اصل

روغن اصلی به صورت صنعتی در تاسیسات مجهز و همچنین در خانه تولید می شود. برای روانکاری ریشه گیاه از سه راه استفاده می شود: استخراج کننده، روش دائمی و روش حرارتی.

این گیاه به مدت 4 ماه در روغن بادام شیرین نگهداری می شود و ماهی یک بار به روش دائمی پر می شود و برای این نوع روغن گیری ماهی یک یا دو بار از روش بنماری استفاده می شود.

هنگام استفاده از روش حرارتی، گیاه را در روغن زیتون یا کنجد گرم می کنند. این روش توصیه نمی شود زیرا گرما بر ترکیب روغن تأثیر می گذارد و اثرات منفی روی پوست و مو دارد.

فرآیند سنتی تولید روغن کندش زمان بر و پرهزینه است و تولید روغن کندش به این روش مقرون به صرفه نخواهد بود، بنابراین می توانید خرید روغن کندش را از مراکز خرید معتبر خریداری کنید.

سخن آخر

ما در این پست درباره روغن‌های ضروری و همچنین روغن‌های ضروری برای مو، پوست، مژه و ابرو صحبت کردیم. روغن کندش را می توان برای درمان شپش، شوره سر و قارچ های پوستی، بیهوشی و فلج دست ها، ناراحتی های مفصلی و عضلانی و روماتیسم و ​​آرتروز استفاده کرد.

بسیاری از سودجویان در بخش روغن نباتی با ساخت روغن های گیاهی تقلبی قصد فریب مشتریان را دارند. توصیه می کنیم قبل از اقدام به معامله ابتدا تشخیص دهید که روغن واقعی است یا تقلبی.

اگر دچار ریزش مو، نازک شدن مژه ها و ابروها، یا روماتیسم، واریس، کمردرد یا ناراحتی در پا هستید، روغن های ضروری بهترین جایگزین برای درمان درد مفاصل و عضلانی هستند. برای تصفیه روغن از چه روش هایی استفاده کردید؟ عواقب منفی روغن کند چیست؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را در قسمت نظرات بنویسید.

توسط: رضا فتاح زاده

1400/08/11

برچسب ها:

دیدگاه شما

پذیرای نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.