ارتباط در واتس اپ

ارتباط در تلگرام

برو بالا

معرفی راهکارهایی برای زودتر پریود شدن

296

معرفی راهکارهایی برای زودتر پریود شدن

[vc_row][vc_column][vc_column_text]یکی از موضوعاتی که می‌تواند هرماه ذهن یک خانم را درگیر کند، به تاخیر افتادن قاعدگی یا جلو افتادن آن است. در حقیقت باید گفت این دوره بسیار اهمیت دارد و اگر به موقع رخ ندهد، می‌تواند مشکل‌ساز شود. دقت داشته باشید که بر تنظیم تاریخ عادت ماهانه، عوامل گوناگونی تاثیر دارد. از همین رو بسیاری از خانم‌ها که تاریخ پریودشان عقب افتاده است، به دنبال راهکارهای زودتر پریود شدن هستند تا بتوانند این مشکل را برطرف کنند.

عواملی که می‌تواند منجر به تاخیر قاعدگی شود

اولین موضوعی که خانم‌ها در زمان عقب افتادن قاعدگی با آن مواجه می‌شوند، این است که آیا باردار هستند یا خیر؟ مسلما بارداری از جمله دلایل اصلی تاخیر قاعدگی محسوب می‌شود، اما این موضوع همیشه دلیلی بر تاخیر در پریود شدن نیست. گاهی اوقات عقب افتادن قاعدگی نشان‌دهنده برخی از بیماری‌ها است، بنابراین شما باید زمانی که تاریخ پریودتان عقب می‌افتد، در ابتدا تست بارداری بدهید و در صورتی که تست منفی شد، با استفاده از روش های گوناگون به باز شدن قاعدگی بپردازید.

گرفتن دوش آب گرم

گرفتن دوش یکی از راهکارها برای زودتر پریود شدن است، زیرا این کار شرایط سندرم قاعدگی را برای شما ایجاد می‌کند. از طرفی آب گرم عضلات شکم شما را ریلکس خواهد کرد که به دنبال این موضوع، تحریک جریان خون از رحم صورت می‌گیرد. همچنین شما می‌توانید از کمپرس آب گرم نیز استفاده کنید. البته این نکته را نیز در نظر بگیرید که به هیچ وجه بدن خود را پس از دوش آب گرم و کمپرس، سرد نکنید.

دوری از شرایط استرس‌زا

استرس می‌تواند بر بخشی از مغز که وظیفه تنظیم هورمون‌ها و پریود شدن را بر عهده دارد، تاثیر بگذارد. حال اگر تاریخ قاعدگی شما عقب افتاده است، توصیه می‌شود چند روزی خود را از فضاهایی که باعث استرس و اضطراب می‌شوند، دور کنید. برای مثال اگر شاغل هستید، چند روزی مرخصی بگیرید و در اجتماعاتی که موجب استرس می‌شوند، شرکت نکنید..

تغذیه مناسب برای تنظیم قاعدگی

بدون شک داشتن تغذیه سالم و برنامه غذایی مناسب، می‌تواند بر قاعدگی سریع تاثیر داشته باشد. طبق گفته پزشکان و متخصصان زنان، مصرف خوراکی‌هایی چون غلات کامل، پروتئین، ویتامین ب، فیبر و ... می‌تواند به داشتن پریود منظم کمک کند. البته شما باید در این دوران از مصرف برخی از خوراکی‌ها و غذاها نیز دوری کنید. برای مثال غذاهای سرخ‌کردنی، نوشیدنی‌های گازدار، غذاهای پر ادویه، نوشیدنی‌های کافئین دار و هر چیز دیگر که طبع سرد دارد، نباید در این دوران مصرف شود. همچنین توصیه می‌شود در رژیم غذایی خود از آجیل‌ها و ماهی‌های چرب نیز استفاده کنید، زیرا می‌توانند در تنظیم چرخه پریود شما تاثیر مثبت داشته باشند.

مصرف زنجبیل

 استفاده از چای زنجبیل یکی از بهترین راهکارها برای زودتر پریود شدن است. در واقع از این ترکیب زمانی استفاده می‌شود که تاریخ قاعدگی خیلی عقب افتاده باشد. شما می‌توانید از جعفری نیز در این ترکیب استفاده کنید تا تاثیرگذاری آن را افزایش دهید. مصرف زنجبیل می‌تواند گرمای اطراف رحم را افزایش دهد و باعث انقباضات آن شود که نتیجه این موضوع پریود شدن خواهد بود.

دم‌کرده زعفران

بدون شک نام‌آشناترین خوراکی برای قاعدگی سریع، دم‌کرده زعفران است. شما باید 10 روز پیش از تاریخ قاعدگی این دم‌کرده را به صورت غلیظ آماده و میل کنید. برای آماده کردن این دم‌کرده، باید 10 گرم از زعفران را در یک لیتر آب جوش بریزید و اجازه دهید دم بکشد و هر روز در سه وعده، یک استکان از آن را بنوشید. البته توجه داشته باشید که مصرف زیاد زعفران تاثیری بر تاریخ عادت ماهانه ندارد، بلکه می‌تواند باعث مسمومیت و حتی مرگ شود.

چای‌دارچین

دارچین از جمله موادی است که طبع بسیاری گرمی دارد. از همین رو یکی از راهکارها برای زودتر پریود شدن است. شما می‌توانید این نوشیدنی را به مدت چند روز پیش از تاریخ قاعدگی، روزی 2 فنجان، یکی صبح و یکی شب میل کنید.

استفاده از زردچوبه

یکی دیگر از راهکارها برای زودتر پریود شدن که راهکاری سنتی است، استفاده از زردچوبه خواهد بود. مصرف این ادویه می‌تواند روی سطح استروژن و پروژسترون تاثیر بگذارد و چرخه قاعدگی را آغاز کند. روش های گوناگونی برای استفاده از زردچوبه وجود دارد که می‌توان به مواردی چون اضافه کردن آن به غذا و مخلوط کردن با آب یا شیر اشاره کرد.

استفاده از گز علفی (گزانگبین)

بسیاری از خانم‌ها در برخی از شرایط مانند یک سفر زیارتی، به دنبال راهی برای قاعدگی سریع هستند. یکی از شیوه هایی که به طور حتم تاثیرگذار است، استفاده از دم‌کرده تخم شوید، گل‌گاوزبان و گزانگبین است. این ترکیب یکی از موثرترین راهکارها برای زودتر پریود شدن است که می‌تواند زمان باز شدن قاعدگی را از 3 روز تا 12 روز به طور حتم انجام دهد. برای تهیه ترکیب نام‌برده شده، شما باید یک قاشق غذاخوری تخم شوید را با یک‌مشت گل‌گاوزبان دم‌کنید و سپس به‌اندازه نیم سیر به آن گز علفی اضافه نماید. پس از گذشت نیم ساعت، دم‌کرده را صاف و نوش جان ‌کنید.

قهوه سیاه؛ یک باز کننده قوی برای قاعدگی

قهوه سیاه را می‌توان یکی از مکمل‌های گیاهی مناسب برای بازشدن قاعدگی در نظر گرفت که بسیاری از خانم‌ها برای تنظیم این چرخه از آن استفاده می‌کنند. در واقع قهوه سیاه می‌تواند به ریختن لایه رحم و استحکام آن در این دوره کمک کند. البته این نکته را در نظر بگیرید که قهوه با برخی از داروها تداخل دارد و ممکن است با مصرف آن مشکلاتی به وجود آید. از همین رو افرادی که از قرص‌های تنظیم فشارخون یا قلب استفاده می‌کنند، بهتر است سراغ مصرف قهوه سیاه نروند.

از ورزش کردن سنگین خودداری کنید

اگر شما در ورزش هایی چون دوندگی، وزنه‌برداری، بدن‌سازی و ... فعالیت دارید، به‌احتمال زیاد تجربه اختلال در پریود را داشته‌اید. دلیل این موضوع کاهش سطح استروژن است که به دنبال انجام فعالیت‌های سنگین رخ می‌دهد. به همین دلیل توصیه می‌شود چند روز پیش از زمان قاعدگی‌تان از ورزش کردن سنگین خودداری کنید. [woodmart_products include="3012,3977,3284,2676" items_per_page="4" slides_per_view="4" id_slider="8338"][vc_column_text]

استفاده از پودر یا برگ حنا

یکی از راهکارها برای زودتر پریود شدن، استفاده از پودر یا برگ حنا است. زیرا حنا به عنوان یکی از سریع‌ترین بازکننده‌ها شناخته می‌شود که می‌تواند باعث قاعدگی سریع گردد. حنا طبع سرد و خشک و گاهی اوقات طبع گرم و خشک دارد. به همین دلیل می‌تواند در باز شدن قاعدگی شما تاثیرگذار باشد. برای استفاده از پودر حنا می‌توانید چند کپسول خالی را از داروخانه تهیه کنید و سپس پودر حنا را داخل آن‌ها بریزید. سپس روزانه صبح و شب 2 تا 3 عدد از آن‌ها را میل کنید. حنا علاوه بر خاصیت قاعده آوری، می‌تواند برای درمان ورم های گوارش، ورم طحال، ترشحات عفونی و مشکلات زنان نیز مناسب باشد.

قاعدگی سریع با مصرف کنجد

کنجد یکی از سریع‌ترین قاعده آورها است که مصرف آن می‌تواند به قاعدگی سریع منجر شود. شما باید 150 گرم از کنجد را آسیاب و سپس آن را با دو لیوان آب جوش مخلوط کنید. سپس مخلوط به دست آمده که شیره کنجد است را به صورت روزانه در دو وعده (صبح و شب) به‌اندازه یک لیوان بنوشید.

ویتامین C یک داروی تحریک کننده قوی برای قاعدگی

مصرف روزانه‌ی 60 گرم از ویتامین C می‌تواند یکی از راهکارها برای زودتر پریود شدن باشد. مصرف این ویتامین می‌تواند میزان ریزش رحم را افزایش دهد که این موضوع شانس قاعدگی سریع‌تر را بالا می برد. در واقع این ویتامین میزان انقباضات رحم را افزایش می‌دهد. از جمله مواد خوراکی که شامل ویتامین سی هستند، باید به فلفل دلمه‌ای، کیوی، مرکبات، گوجه‌فرنگی، سبزی، پاپایا و ... اشاره کرد.

جعفری سبزی شگفت‌انگیز

اگر به دنبال روشی برای قاعدگی سریع هستید، می‌توانید از سبزی جعفری که به عنوان یک سبزی شگفت‌انگیز شناخته می‌شود، استفاده کنید. برای استفاده از این سبزی شما باید جعفری‌های تازه را خرد و سپس با آب داغ مخلوط سازید. اجازه دهید که مخلوط آب و جعفری دم بکشد و در ادامه آن را میل کنید. این دمنوش را به مدت چند روز بنوشید تا قاعدگی شما شروع شود.

رازیانه بهترین گیاه برای پریود شدن

رازیانه یکی از گیاهان معطر محسوب می‌شود که حاوی هورمون‌های زنانه، یعنی استروژن است که می‌تواند به باز شدن قاعدگی و همچنین تنظیم تاریخ دوره قاعدگی کمک کند. همچنین این گیاه خاصیت ضد اسپاسم نیز دارد و از همین رو مصرف آن می‌تواند باعث کاهش درد قاعدگی نیز شود. برای مصرف این گیاه، باید یک قاشق غذاخوری دانه رازیانه را با چهار فنجان آب مخلوط کنید و اجازه دهید که 5 دقیقه بگذرد. زمانی که این دمنوش دم کشید، باید آن را در طی روز و در فواصل مختلف بنوشید. البته توجه داشته باشید که رازیانه می‌تواند بر افزایش جریان قاعدگی نیز تاثیر بگذارد. بنابراین از مصرف بیش از حد آن جلوگیری کنید.

مصرف انبه و هویج

مصرف برخی از میوه‌ها می‌تواند برای قاعدگی، بسیار مناسب باشد. یکی از میوه‌ها که امروزه در کشور ما نیز به راحتی پیدا می‌شود و مصرف آن می‌تواند بر قاعدگی سریع تاثیر داشته باشد، انبه است. انبه طبع گرمی دارد و مصرف آن بیشتر به افراد سرد مزاج توصیه می‌شود تا بتوانند پریودشان را تنظیم کنند. دقت داشته باشید که انبه بسیار خواب‌آور است و به همین دلیل مصرف آن می‌تواند در این دوران به آرامش شما کمک کند. هویج نیز یک منبع غنی از بتاکاروتن است که مصرف آن به باز شدن و گشادشدن رگ‌های خونی و همچنین شل شدن ماهیچه‌های شکمی منجر می‌شود. در نتیجه این موضوعات، شما زودتر از موعد پریود خواهید شد. نحوه مصرف هویج به این شکل است که می‌توانید یک لیوان آب هویج یا حتی یک کاسه هویج پخته‌شده را در یک یا دو وعده به صورت روزانه میل کنید تا پس از چند روز نتیجه دلخواه را به دست آورید.

مصرف آناناس و پاپایا

مصرف آناناس یکی دیگر از راهکارها برای زودتر پریود شدن است. خوردن این میوه، در منطقه لگن مواد معدنی بسیاری را تولید می‌کند که این مواد باعث انقباضات رحم می‌شوند و در آخر پریودی شما زودتر از حد معمول رخ می‌دهد. شما باید چند روز قبل از شروع پریودی، به صورت روزانه آناناس تازه میل کنید تا نتیجه لازم را بگیرید.  پاپایا نیز یک میوه سرشار از ویتامین آ، کلسیم و پتاسیم است و به عنوان یک منبع غنی از فیبر شناخته می‌شود. این میوه طبع بسیار گرمی دارد، از همین رو مصرف آن به تحریک تولید استروژن در بدن منجر می‌شود که نتیجه آن قاعدگی زودرس است. البته همانند رازیانه می‌تواند سبب افزایش جریان قاعدگی نیز شود.

یوگا و ریلکسیشن

طبق تحقیقات انجام شده، چرخه قاعدگی نامنظم ارتباط مستقیمی با اضطراب و استرس دارد. بنابراین اگر می‌خواهید که زودتر از موعد پریود شوید، باید ذهن و بدن خود را در شرایط استراحت قرار دهید و از فشارهای روحی دوری کنید. انجام حرکات یوگا و ریلکسیشن از بهترین کارهایی هستند که می‌توانید برای قاعدگی سریع انجام دهید. علاوه بر این دو مورد، اقدامات دیگری چون گوش دادن به موسیقی، انجام کارهای مورد علاقه، ورزش های سبک و ... نیز به آرامش شما و در نتیجه باز شدن قاعدگی کمک می‌کنند.

رابطه جنسی و ارگاسم

از دیگر راهکارها برای زودتر پریود شدن، داشتن رابطه جنسی و رسیدن به ارگاسم است. در بدن، در طول فعالیت جنسی، هورمون‌های گوناگونی تولید و با یکدیگر ترکیب می‌شوند که این موضوع به انقباضات رحمی، گشادشدن دهانه رحم و ریزش دیواره داخلی منجر می‌شود که نتیجه آن قاعدگی زودرس خواهد بود.

مصرف سویا و باز شدن پریودی

یکی از بیماری‌هایی که می‌تواند موجب تاخیر در پریود شود، سندرم تخمدان پلی کیستیک است که امروزه به عنوان یک بیماری بسیار شایع از آن یاد می‌شود. سویا از جمله موادی محسوب می‌شود که می‌تواند بر درمان این سندرم تاثیر بگذارد و باعث تنظیم چرخه و باز شدن قاعدگی شود.

استفاده از قرص‌های بازکننده قاعدگی

در برخی از مواقع، استفاده از روش های خانگی جوابگو نیست و شما باید حتما به پزشک زنان مراجعه کنید تا آزمایش و معاینه صورت گیرد و بر اساس آن‌ها دلیل اصلی این مشکل مشخص شود. سپس پزشک بر اساس مشکلی که وجود دارد، دارو و قرص مناسبی را تجویز می‌کند. در ادامه چند مورد از قرص‌هایی که به باز شدن قاعدگی کمک می‌کنند را نام خواهیم برد تا با آن‌ها آشنا شوید. البته به هیچ وجه، بدون مشورت با پزشک آن‌ها را مصرف نکنید. قرص Well Woman: این قرص منبعی غنی از آهن، منگنز، مس و ید است که می‌تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود و مشکلات بی نظمی قاعدگی را برطرف کند. برای آنکه اثر مصرف این قرص را ببینید، باید به مدت یک تا سه ماه آن را مصرف کنید. قرص Gynaeven: این دارو یک مکمل گیاهی است که می‌تواند به گردش خون بهتر در بدن منجر شود. از طرفی بر تنظیم قاعدگی نیز تاثیر می‌گذارد و می‌تواند دردهای دوران پریودی را کاهش دهد. روش های سنتی و مدرن گوناگونی وجود دارد که شما می‌توانید با انجام آن‌ها به قاعدگی زودرس برسید. تنها توجه داشته باشید که هر یک از این راهکارها برای زودتر پریود شدن، عوارضی نیز دارند و اگر شما به درستی و مقدار مناسب آن‌ها را مصرف نکنید، دچار مشکلات دیگر خواهید شد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][gravityform id="1" title="true" description="false" ajax="false"][/vc_column][/vc_row]

توسط: رضا فتاح زاده

1400/03/31

برچسب ها:

دیدگاه شما

پذیرای نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.