ارتباط در واتس اپ

ارتباط در تلگرام

برو بالا

چگونه از روغن آرگان استفاده کنیم؟

472

چگونه از روغن آرگان استفاده کنیم؟

آیا تا به حال نام روغن آرگان به گوشتان خورده است؟ آیا چیزی در مورد مزایا و فواید استفاده از روغن آرگان می‌دانید؟ پیش‌بینی می‌کنیم که اغلب شما عزیزان در مورد این روغن پرفایده و فوق‌العاده چیزهایی شنیده باشید و بدانید که این روغن مزایای بسیار زیادی برای پوست و مو دارد؛ اما در این مطلب بنا داریم تا به طور مفصل به بررسی خواص و مزایای استفاده از روغن آرگان بپردازیم و نحوه استفاده از این روغن را برای شما عزیزان شرح دهیم؛ بنابراین، اگر علاقه‌مندید تا در رابطه با روغن آرگان اطلاعاتی را به دست آورید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

استفاده از روغن آرگان چه مزایایی برای بدن شما دارد؟

پیش از استفاده از هر نوع محصولی از جمله محصولات آرایشی، بهداشتی و مراقبت پوستی باید بدانید که این محصول چه فواید و مضراتی برای بدن شما دارد؛ از همین رو، به بررسی مزایای روغن آرگان برای پوست و مو می‌پردازیم. روغن آرگان که به آن "طلای مایع" نیز می‌گویند، سرشار از ویتامین E، ویتامین A، امگا 9 یا امگا 6 و.. است و بر روی سلامت و زیبایی پوست و مو تأثیر بسیار مثبت و شگفت‌انگیزی دارد. روغن آرگان می‌تواند به‌عنوان ترمیم‌کننده موهای آسیب‌دیده، درخشان‌کننده مو، داروی رفع موخوره، درمان شوره سر و... به کار رود و موهای خوش حالت، صاف و زیبایی را بدون استفاده از هیچ‌گونه ماده شیمیایی و مضر برای شما عزیزان به ارمغان آورد!

استفاده از روغن آرگان برای سلامتی و زیبایی مو

همان‌طور که اشاره کردیم، باتوجه‌به اینکه روغن آرگان سرشار از ویتامین E، اسید‌های چرب و آنتی‌اکسیدان‌هاست و برای سلامتی و زیبایی موی شما بسیار مفید است. در این بخش قصد داریم تا روش استفاده از این روغن را به شما عزیزان آموزش دهیم تا بتوانید از "طلای مایع" برای سلامتی و زیبایی موهایتان بهره بگیرید.

آب‌رسان ساقه مو

از آنجایی که روغن آرگان دارای اسید لینولئیک و اسید اولئیک است، می‌تواند به‌عنوان چربی طبیعی، در بخش ساقه مو مورداستفاده قرار گیرد و از خشک‌شدن موهای شما جلوگیری کند. در صورتی که ساقه مو شما خشک باشد، می‌تواند با آسیب‌ها و عارضه‌های بسیاری مواجه گردد؛ بنابراین، استفاده از این روغن در بخش ساقه مو می‌تواند برای جلوگیری از شکنندگی یا ابتلا مو به موخوره بسیار مناسب و کارآمد باشد. ضمناً باتوجه‌به اینکه روغن آرگان دارای ویتامین E است، می‌تواند به زیبایی و درخشندگی ساقه مو شما نیز کمک کند و بافتی صاف و یکدست را برای مو شما به ارمغان آورد.

نحوه استفاده از روغن آرگان برای آبرسانی به ساقه مو:

برای استفاده از روغن آرگان برای آبرسانی به ساقه مو، بهتر است مراحل زیر را طی نمایید:

  1. پس از استحمام، موهای خود را با استفاده از حوله خشک کنید؛ اما موهایتان کاملاً خشک نشوند و کمی مرطوب باقی بمانند.
  2. دست‌های خود را به روغن آرگان آغشته کنید.
  3. با دست‌های آغشته شده خود به روغن آرگان، کف سر و ساقه موهایتان را ماساژ دهید. ماساژ را از بالا به پایین انجام دهید و توجه داشته باشید که ساقه موهایتان به طور کامل به روغن آغشته شود.

ماساژ کف سر و ساقه‌های مو با روغن آرگان می‌بایست پس از استحمام صورت پذیرد. پیشنهاد می‌شود تا این ماساژ با روغن آرگان، پس از هر استحمام و هفته‌ای دو الی سه بار انجام دهید تا از خواص و فواید "طلای مایع" بهره‌مند شوید.

مراقبت از مو با استفاده از روغن آرگان

شما می‌توانید با استفاده از روغن آرگان یک‌لایه محافظتی بر روی ساقه موهایتان ایجاد نمایید و از این طریق از بروز مشکلاتی مانند شکستگی مو و موخوره جلوگیری نمایید. همان‌طور که می‌دانید آلودگی‌ها، نور آفتاب، مواد شوینده، وسایل حرارتی و... می‌توانند مضراتی را برای موهای شما به همراه داشته باشند و اگر در برابر این عوامل از موی خود محافظت و مراقبت نکنید، موهای شما با آسیب‌های جدی مواجه خواهند شد؛ بنابراین، روغن آرگان می‌توانید از این نظر برای موهای شما بسیار مفید باشد.

روش استفاده از روغن آرگان برای محافظت از ساقه مو:

بدیهی است که پس از رنگ‌کردن موهایتان با رنگ‌های شیمیایی، موهای شما دچار برخی از آسیب‌ها شوند، بنابراین، شما برای مقابله با این آسیب‌ها و مراقبت از موهای خود می‌توانید از روغن آرگان استفاده نمایید. روش استفاده از روغن آرگان برای محافظت از ساقه مو، دقیقاً مانند روش قبلی است و کافی است تا پس از هر بار استحمام، ساقه‌های مو و کف سرتان را با استفاده از این روغن ماساژ دهید.

ترمیم موی آسیب‌دیده با استفاده از روغن آرگان:

برخی اوقات در اثر عدم رسیدگی، ممکن است ساقه موهای شما نازک و خشک شوند و به حالت وز درآیند، در چنین حالتی که موی شما مستعد مواجهه با بسیاری از مشکلات و عارضه‌ها از جمله موخوره و قطع‌شدن است، پیشنهاد می‌شود تا از روغن آرگان برای تقویت ساقه موی خود استفاده نمایید و به سلامتی و زیبایی موهای خود کمک کنید.

نحوه استفاده از روغن آرگان برای ترمیم موهای آسیب‌دیده:

باتوجه‌به بلندی موی خود، چند قطره روغن آرگان را بر روی دست خود بریزید و دستانتان را به هم ماساژ دهید؛ سپس موهای خود را به مدت ده دقیقه با استفاده از این روغن ماساژ دهید. پس از پایان ده دقیقه ماساژ موی خود با روغن آرگان، با استفاده از یک پارچه تمیز و خشک، ساقه موهایتان را بپوشانید. ترجیحاً این کار را در شب و پیش از خواب انجام دهید و موهای خود را در همین حالت تا صبح نگه‌ دارید.

استفاده از روغن آرگان برای حالت‌دهی به موها

باتوجه‌به اینکه منشأ روغن آرگان کاملاً گیاهی است، این روغن هیچ‌گونه ضرری برای سلامتی موهای شما ندارد و بهتر است تا به‌جای استفاده از حالت‌دهنده‌های شیمیایی از روغن آرگان برای حالت‌دهی به موهای خود استفاده نمایید.

نحوه استفاده از روغن آرگان برای حالت‌دهی مو:

حالت‌دهی به موها با استفاده از روغن آرگان بسیار ساده است و برای این کار تنها کافی است تا دستان خود را به چند قطره روغن آرگان آغشته کنید و ساقه موهای خود را ماساژ دهید. این ماساژ را تا زمانی که موهایتان به طور کامل به روغن آرگان آغشته شود، ادامه دهید. پس از پایان ماساژ می‌توانید موهای خود را به حالت دلخواه درآورید. البته باید توجه داشته باشید که از میزان بسیار کمی از روغن آرگان برای ماساژ و حالت‌دهی موهایتان استفاده نمایید.

استفاده از روغن آرگان برای سلامتی و زیبایی پوست

علاوه بر کاربرد روغن آرگان در سلامتی و زیبایی مو، این روغن طبیعی برای زیباسازی، جوان‌سازی و تقویت بافت پوست شما نیز بسیار مؤثر و مفید است. در ادامه این بخش به بررسی نحوه کاربرد این روغن طبیعی خواهیم پرداخت.

استفاده از روغن آرگان به‌عنوان نرم‌کننده پوست:

روغن‌های طبیعی که به‌عنوان مرطوب‌کننده و نرم‌کننده پوست مورداستفاده قرار می‌گیرند، پس از استفاده به شکل سریع و آنی جذب می‌شوند و می‌توان این موضوع را به‌عنوان یک مزیت بسیار مهم در نظر گرفت.

نحوه استفاده از روغن آرگان به‌عنوان نرم‌کننده پوست:

پیش از استفاده از روغن آرگان، پوست صورت و گردن خود را کاملاً پاک کنید و مطمئن باشید که هیچ‌گونه ماده آرایشی و بهداشتی و آلودگی بر روی پوستتان باقی نمانده است؛ سپس دست‌های خود را به روغن آرگان آغشته کنید و پوستتان را به‌صورت دورانی و به‌آرامی ماساژ دهید.

استفاده از روغن آرگان به‌عنوان ضدچروک:

در برخی از ماه‌های سال مانند فصول سرد، پوست شما خشک می‌شود و به‌اصطلاح رطوبت خود را از دست می‌دهد. در چنین شرایطی روغن آرگان باتوجه‌به برخورداری از ویتامین‌های A و E، می‌توانید به‌عنوان یک ضدچروک مورداستفاده قرار گیرد و مشکل خشکی پوست شما را برطرف نماید. ضمناً می‌توانید از روغن آرگان به‌عنوان درمانی مؤثر برای پیری پوست دور چشم استفاده نمایید.

روش استفاده از روغن آرگان به‌عنوان ضدچروک:

برای درمان کردن پیری پوست دور چشم و برطرف‌شدن چروک‌ها، تنها کافی است تا روغن آرگان را بر روی ناحیه مدنظر اسپری کنید و روغن را تا بخش تیغه بینی خود ماساژ دهید. در مرحله آخر و برای جذب بهتر روغن آرگان می‌بایست به پوست دور چشم خود به‌آرامی ضربه بزنید.

خرید روغن آرگان

نکته مهم در مورد خرید و استفاده از روغن آرگان، کیفیت، خلوص و اصالت روغن آرگان است. مزایا و کاربردهایی که در بخش‌های قبل در مورد روغن آرگان به آنها اشاره کردیم، تنها در شرایطی حاصل می‌شوند که روغن آرگان خریداری شده توسط شما اصل و خالص باشد. شما عزیزان می‌توانید برای خرید روغن آرگان خالص و اصل، از عطاری آنلاین بالینسو اقدام کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب به بررسی مزایا و کاربردهای روغن آرگان پرداختیم و دریافتیم که این روغن باتوجه‌به برخورداری از ویتامین‌ها، اسیدهای چرب و آنتی‌اکسیدان‌ها می‌تواند برای سلامتی پوست و موی بسیار مؤثر باشد و از مشکلات مختلف پوست و مو جلوگیری نماید. در ادامه به بررسی روش‌های استفاده از روغن آرگان برای تقویت پوست و مو پرداختیم و متوجه شدیم که استفاده از روش‌های درمانی و مراقبتی با استفاده از این روغن چندان سخت نیست و تنها چند دقیقه در روز از ما زمان خواهد برد؛ بنابراین، توصیه می‌شود که از همین حالا و در زمانی که پوست و مو شما سالم و زیبا هستند، مراقبت از آنها را شروع کنید، تا همیشه مو و پوستی سالم، زیبا و شاداب داشته باشید. در پایان امید است که این مطلب برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.

توسط: رضا فتاح زاده

1401/09/12

برچسب ها:

دیدگاه شما

پذیرای نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.